Denna tjänst är inte längre aktuell.
E-handelsspecialist till Hestra Handsken
Är du den vi söker?
Vill du arbeta med HESTRA-Handskens e-handel och säkerställa den digitala köpupplevelsen? Har du erfarenhet av e-handel och drivs av att utveckla kundresan och stimuleras av lönsamma affärer? Har du dessutom god teknisk förståelse och trivs i en operativ roll, kan det vara dig vi söker.
Uppdraget är på 80% procent med start i september och t o m 30/11 2024.
Hestra är ett internationellt familjeföretag grundat 1936 som idag drivs av tredje och fjärde generationen Magnusson. Design och utveckling sker på huvudkontoret i småländska Hestra. I sortimentet finns över 400 modeller och tack vare tillverkning i egna fabriker säkerställs handskarnas höga kvalitet. Skid- och friluftshandskar är omsättningsmässigt den största delen, följt av dresshandskar och yrkeshandskar.
Företaget har dotterbolag i USA samt Tyskland och agenter, distributörer och återförsäljare i över 40 länder.
Arbetsbeskrivning
I rollen driver du operativt HESTRA-Handskens e-handel. Det innebär att du ansvarar för att hestragloves.com och hestrajob.com levererar bästa möjliga kund- och köpupplevelse, konvertering och försäljning i linje med rådande strategi.
Du säkerställer och underhåller den löpande driften och funktionaliteten gällande orderhantering, betal- och fraktösningar samt lager och uppdaterar produktinformation löpande.
Du blir en viktig teamspelare och kommer jobba cross-funktionellt mellan försäljnings-, kundtjänst-, logistik- och marknadsavdelning och arbeta tätt med externa leverantörer. Du ingår i marknadsavdelningen som består av 5 medarbetare och du rapporterar till Marknads- och kommunikationschef.
I rollen ingår bland annat:
- Försäljnings- och budgetansvar för e-handeln i samråd med Marknad- och kommunikationschef
- Samla in och analysera data för att optimera synlighet och försäljning samt omvandla till förbättringar.
- Säkerställa den digitala köpupplevelsen utifrån Hestras kärnvärden för en förbättrad kundnöjdhet och konvertering
- Uppdatera och underhålla företagets PIM/hemsida och e-handel tillsammans med marknadsavdelningen
- Säkerställa effektiviteten i driften och rutiner. Optimera processer och flöden gällande bland annat logistik, returhantering, betalningslösning etc.
- Bevaka lagernivåer
- Verka som kontaktperson och beställare gentemot leverantörer
- Bistå marknadsavdelningen med övriga arbetsuppgifter
Din profil
Som person har du ett genuint intresse för e-handel och digital marknadsföring och håller dig uppdaterad med utvecklingen. Du är en prestigelös teamspelare men gillar att ta eget ansvar och driva frågor självständigt. Du beskriver dig själv som flexibel och initiativrik. Vidare är du strukturerad, analytisk och har känsla för detaljer.
För att passa i rollen är det en förutsättning att du är sälj- och marknadsorienterad och förstår hur olika system och kanaler både fungerar och samspelar. Du arbetar obehindrat i svenska och engelska i både tal och skrift.
För att lyckas i tjänsten ser vi att du som söker har några års erfarenhet av operativt arbete med e-handel, digital marknadsföring och försäljning, gärna från retail.
Du är tekniskt intresserad och har en relevant eftergymnasial utbildning inom e-commerce/digital marknadsföring eller motsvarande.
Vidare ser vi gärna att du har:
- Erfarenhet från en eller flera e-handelsplattformar, gärna Centra
- Erfarenhet av analys och rapportering av webbtrafik och försäljning i digitala kanaler
- Kunskap i WordPress
- Kunskap i Qlickview
- Tekniskt intresse och förståelse
- Bekant med hur PPC och SEO fungerar
- Meriterande är erfarenhet av Business Central (BC) samt Google Analytics
Övrigt
Detta är ett konsultuppdrag via Inhouse. Uppdraget är på 80% av en heltid med start i september och t o m 30/11 2024. Du är placerad på Hestras huvudkontor i Hestra och på plats några dagar i veckan. Låter detta som något för dig är du välkommen med din ansökan, urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Intervjuer sker i början av augusti. För frågor kring rollen eller rekryteringsprocessen kontakta Sofia Lidenhed sofia.lidenhed@inhouse.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Visstidsanställning
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Jönköpings län