Ekonom sökes till kundreskontra på 20:20 Mobile

Om kunden / About the Client
20:20 Mobile är en av Nordens ledande distributörer inom telekombranschen. Vårt koncept One-Stop-Shopping® erbjuder marknadens mest kompletta sortiment av produkter och tjänster inom telekom och telekomrelaterad IT. Vi marknadsför ett brett sortiment av; mobiltelefoner, surfplattor, tillbehör, minneskort , USB-minnen, SSD-diskar, produkter för det smarta hemmet & kontoret, nätverksprodukter, mobila bredband, mobila dataprodukter, konferenstelefoner, professionella headset, växellösningar, Lync-tillbehör, fasta- och sladdlösa telefoner. Kontinuerligt utvecklar vi nya tjänster för att erbjuda våra kunder mervärden som skapar nya affärsmöjligheter. Våra kunder är ca 4 000 återförsäljare i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum. Företaget har 160 anställda och omsätter 4 miljarder kr på den nordiska marknaden. Huvudkontoret ligger i Kista med dotterbolag i Norge, Danmark och Finland. 20:20 Mobile (SWE) AB ingår i 20:20 Mobile Group som är Europas ledande telekomdistributör. Läs gärna mer på www.2020mobile.se

Arbetsbeskrivning / Work Description
Vi söker dig som är strukturerad, kreativ och öppen som tillsammans med ytterligare en person skall ansvara för vår kundreskontra och credit control. Du blir en viktig kugge i vår verksamhet och du har ett tätt samarbete internt med våra säljare och andra på ekonomiavdelningen.

Du rapporterar direkt till vår svenska ekonomichef och ingår i ekonomiavdelningen som består av totalt 10 personer.

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Kista. Vi erbjuder dig ett roligt arbete och trevliga kollegor i ett expansivt och framgångstrikt företag som verkar i en spännande bransch.

Dina arbetsuppgifter är kundreskontrarutiner såsom inbetalningar, inkasso, krav, bokföring, avstämningar och credit control. Du arbetar tillsammans med ytterligare en person inom kundreskontra och credit control men samarbetar även med övriga på ekonomiavdelningen samt den svenska säljorganisationen.

Din profil / Your profile
Du har som lägst gymnasial ekonomutbildning samt minst tre års erfarenheter från liknande arbetsuppgifter. Dina personliga egenskaper väger tungt och du bör vara noggrann, strukturerad och kreativ. Social kompetens och förmåga att kommunicera och samarbeta med andra, både internt och med kunder, är av avgörande betydelse. Du behärskar engelska i tal och skrift. Du har en positiv attityd och har viljan och förmågan att växa i rollen. Vi ser det som meriterande om du har arbetat i en transaktionsintensiv verksamhet.

Övrigt / Other
Tjänsten är på heltid och tillträde så snart som möjligt.

Om Inhouse / About Inhouse
Du är varmt välkommen med din ansökan snarast. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka din CV och ett personligt brev redan idag. I denna rekrytering samarbetar vi med Inhouse. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Lundbäck ekonomichef på 20:20 Mobile, 08 632 73 00. Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Katharina Andersson på Inhouse, 08 522 233 23.