Ekonomiansvarig till Civilförsvarsförbundet

Om kunden / About the Client
Medborgarna är grunden för säkerhet och trygghet i samhället. Civilförsvarsförbundet organiserar och utbildar riskmedvetna, engagerade och ansvarstagande medborgare.
Vi är en frivillig idéburen organisation med siktet inställt på säkerhet både till vardags och vid kriser i samhället.
Civilförsvarsförbundet deltar i samhällsdebatten och är engagerat i flera organisationer för att på bästa sätt bidra till säkerheten och tryggheten. Några exempel: Forum – Idéburna organisationer med social inriktning, Hela Sverige ska leva, Brandskyddsföreningen, Svenska rådet för hjärt-lungräddning och Svenska förstahjälpen-rådet. Vi har tillsammans med Blå Stjärnan vårt kansli i Solna, men bedriver verksamhet i hela Sverige.


Svenska Blå Stjärnan har samhällets uppdrag att utbilda djurskötare för krisberedskap. Vi har även aktiviteter för djurintresserade i alla åldrar. Sveriges livsmedelsförsörjning är ytterligare ett område som engagerar oss.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Du ansvarar för all redovisning och bokslut för tre verksamheter; Civilförsvarsförbundet, Civil AB och Svenska Blå Stjärnan. Det innebär löpande redovisning, månads- och årsbokslut, betalningar, men även budgetarbete och rapportering. Du har även kontakter med leverantörer, myndigheter och revisorer.

Din profil / Your profile
Vi tror att du har relevant utbildning och minst fem års erfarenhet av liknande roll från mindre eller medestort bolag. Vi ser att du är trygg i din redovisningskompetens och är van att arbeta självständigt i din roll som ekonom. Om du har erfarenhet av lönearbete och förståelse för ideellt arbete är detta meriterande. I rollen ingår även att medverka på möten och stämmor både vid interna och externa myndighetskontakter. Du stimuleras av varierande arbetsuppgifter i utvecklande verksamheter.
Vidare ser vi att du är ansvarstagande och lösningsfokuserad. Vi sätter stort värde på en person som förvaltar och förbättrar nuvarande rutiner. Vi tillämpar ekonomisystemet SoftOne.
Om du vill vara i en händelserik miljö med engagerade medarbetare, där du får möjlighet att forma din egen arbetssituation, ska du söka denna tjänst!

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och önskemål om start mars/april 2015. Välkommen att fylla i din ansökan genom att bifoga CV och personligt brev via länken nedan. Vid frågor, är du välkommen att kontakta Ellinor Danielsson eller Sandra Jonsson på Inhouse.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!