Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Ekonomiansvarig till en global försäkringsmäklare

Inhouse söker nu en ekonomiansvarig för ett konsultuppdrag, föräldravikariat, till en global försäkringsmäklare. Uppdraget påbörjas i oktober och pågår knappt ett år. Möjlighet finns till fast anställning beroende av hur affärsverksamheten utvecklas.

Är du den vi söker?
Är du en driven och ansvarstagande ekonom med kunskap och erfarenhet av redovisning och bokslutsarbete? Är du en lagspelare med goda färdigheter i Excel? Då är det dig vi söker!

Arbetsbeskrivning 
Företaget erbjuder rådgivning och administrativt stöd för Captivebolag och dess försäkringslösningar. Captivebolag är ett koncerninternt försäkringsbolag som försäkrar större eller valda delar av ägarbolagets försäkringsprogram.

Som ekonomiansvarig är du en del av ett team på 4 personer där du får ta ett helhetsansvar för dina kunder. Du agerar konsultativt och rådgivande och ansvarar för solvens 2 arbete och löpande ekonomisk förvaltning.

I rollen kommer du att arbeta med:

  • Analysarbete och återförsäkringsupplägg
  • Etablering av captivebolag; koncessionsansökan, kontakter med finansinspektionen, skatteverket samt bolagsverket
  • Löpande ekonomisk förvaltning inklusive bokslutsarbete
  • Rådgivning om strukturen på Captivet
  • Solvens 2 rapportering
  • Månads-, kvartals-, årsrapportering

Som konsult blir du anställd av Inhouse och uthyrd till vår kund.  Uppdraget, som är ett föräldravikariat, påbörjas i oktober och pågår knappt ett år. Möjlighet finns till fast anställning beroende av hur affärsverksamheten utvecklas.

Företaget sitter i ljusa lokaler i centrala Stockholm och i denna roll rapporterar du direkt till Head of Operations.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har arbetat med kvalificerad redovisning och trivs i en roll där du får möjligheten att ansvara för och driva ditt eget arbete. Du har en gedigen grundläggande kunskap inom redovisning och bokslutsarbete. Du är även en mycket van Excel-användare och är bekväm med ett högt arbetstempo i multinationell miljö. Därtill är du flytande både på engelska och svenska i tal och skrift.

Det är starkt meriterande om du har erfarenhet från försäkringsbranschen.

Som person är du driven och stresstålig samt van att arbeta under press och möta deadlines. Du är prestigelös och orädd och har ett naturligt kundfokus där du agerar med engagemang och service. Arbetsplatsen har ett öppet klimat med en avslappnad jargong, så för att trivas i miljön är du positiv, lättsam och öppen.

Om Inhouse 
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och bemanning. Vi riktar oss mot branscher inom kommunikation, ekonomi, business services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har också varit verksamma i dessa branscher och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Bolaget grundades 1996 och har idag knappt 30 anställda i Stockholm och Göteborg samt över 300 konsulter i uthyrningsuppdrag. Vi är ett Auktoriserat Rekryterings- och Bemanningsföretag.

Frågor och kontakt 
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Margaretha Palmbäck, margaretha.palmback@inhouse.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!
 

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Margaretha Palmbäck

margaretha.palmback@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!