Inhouse / Jobb / Ekonomiassistent till internationellt bolag

Nu söker vi en erfaren ekonomiassistent  en av våra kunder i centrala Göteborg.

Som ekonomiassistent kommer du att vara en del av företagets centrala ekonomifunktion. Funktionen levererar ekonomitjänster till flera av koncernens svenska enheter.

Du kommer att arbeta i ett team av fyra ekonomiassistenter där samarbete är viktigt och arbetsuppgifterna roteras mellan kollegorna. Teamets arbetsuppgifter består av nedanstående:

 

  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Löpande bokföring
  • Utbetalningar
  • Redovisning av in-och utbetalningar
  • Avstämning av balanskonton
  • Avstämningar och utredningar kopplade till kalkyler
  • Bistå vid upprättande av månads- och årsbokslut samt årsredovisningar och inkomstdeklarationer
  • Bistå i utveckling av redovisnings- samt bokslutsprocesser och system
  • Eventuellt andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen

Din profil

För att passa in i rollen som ekonomiassistent ser vi gärna att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet i en bred ekonomifunktion. Du har erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, bokföring samt avstämningar. Meriterande är erfarenhet av Microsoft Dynamics (Navision). Vi ser att du har en relevant utbildning inom ekonomi. Du hanterar både svenska och engelska i tal och skrift.

Då rollen innebär mycket kontakter i organisationen är det viktigt att du är kommunikativ, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du är trygg i dig själv och du trivs med att arbeta i en grupp där alla hjälps åt. Du tycker om att både dela med dig av dina kunskaper och att lära dig av andra. Du trivs med och hanterar att tidvis arbeta i ett högt tempo och är van att prioritera. Övriga egenskaper som är viktiga i rollen är att du är strukturerad och noggrann.

Övrigt

Tjänsten startar som ett 6 månaders konsultuppdrag via Inhouse.  För rätt person finns möjlighet till fast anställning. Start så snart som möjligt. Uppdraget är på heltid.Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Fritzon, karin.fritzon@inhouse.se

 

Sök jobbet

Anställningsform

Visstidsanställning

Tjänstgöringsort

Västra Götalands län

Kontaktperson

Karin Fritzon

karin.fritzon@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan

    Här kan du bifoga dina dokument till ansökan
    I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.