Kontakt

Ekonomiassistent med logistikintresse!


Om kunden / About the Client
L&P Nierenburg AB är verksamma inom skobranschen sedan 1968. Bolaget grundades av Lennart Nierenburg och är ett familjeföretag i andra generationen. L&P Nierenburgs huvudsakliga marknad är den Skandinaviska, men företaget är även verksamt och säljer skor i andra länder inom EU. Varuinköpen sker till största del från Indien, Fjärran Östern och Europa. Bolagets affärsidé är att erbjuda våra kunder skor av hög kvalité till rätt pris och i rätt tid. Vår tanke är att bra skor inte behöver vara dyra. Vi erbjuder allt från bas till senaste mode, från festskor, till sköna promenadskor. Vi har både barn, dam och herrskor. I detta omfattas alla typer, från tygskor till vattentäta vandring/jaktkängor från Graninge.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Har du en passion för skor och vill arbeta med ekonomi hos ett spännande företag inom skobranschen? Vi söker just nu en ekonomiassistent som vill arbeta 75 % i en driven mindre organisation tillsammans med 10 stycken kollegor i vackra lokaler med hänförande utsikt i Nacka Strand. Du kommer att arbeta som länken mellan ekonomifunktionen och logistikfunktionen och du rapporterar till Ekonomichefen. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat:
o Ansvara och sköta den utländska leverantörsreskontran
o Stämma av inköp/ordrar och pricka mot beställningar
o Säkerställa hela betalningsflödet från order to cash inom ansvarsområdet
o Lageravstämning
o Krediteringar
o Registervård av kunder och leverantörer
o Posthantering

Din profil / Your profile
Vi söker dig som har minst en ekonomisk utbildning från gymnasiet med dokumenterad arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent. Du har lätt att förstå kopplingen mellan resultat- och balansräkning och har ett genuint intresse för siffror. För att trivas på företaget ska du vara en noggrann och social person som är stresstålig som ser fram emot att vara spindeln i nätet mellan ekonomi- och logistikfunktionen. Vidare ser vi att du tar egna initiativ och är duktig på kommunikation då du i arbetat har mycket kontakter med företagets leverantörer.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Carola Arkeklint, 072-396 0731 på Inhouse. Ansök via länken nedan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 15 juni.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!