Denna tjänst är inte längre aktuell.
Ekonomiassistent med Marathonkunskaper till HowCom
Är du den vi söker?
Är du ekonomiassistent och har erfarenhet av Marathon Media? Vill du arbeta på en spännande och expansiv hybridbyrå? Känner du att du vill göra skillnad på riktigt samt ta ett större ansvar? Bli mer involverad i affären? Då är du den vi söker!
Arbetsbeskrivning
HowCom växer och behöver nu förstärka med en ekonomiassistent som har Marathonkunskaper i mediadelen start så snart som möjligt. I rollen arbetar du främst med kund- och leverantörsreskontra, avstämningar, mediahantering och i övrigt förekommande arbete på en ekonomiavdelning såsom administration och ad-hoc uppgifter. Arbetet innebär en del extern och intern kontakt och du kommer även att arbeta nära ekonomichefen som du rapporterar till. Du kommer att bli en del av ett dynamiskt och sammansvetsat team, som sitter i härliga lokaler invid Stureplan.
I dina arbetsuppgifter ingår bl a:
- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra
- Löpande bokföring
- Kontoavstämningar
- Mediahantering
- Ad hoc uppgifter
Din profil
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent hos HowCom behöver du vara driven, noggrann och ha känsla för siffror. Du är strukturerad och prestigelös och gör gärna det lilla extra. Du är en doer som strävar efter känslan att bli självgående. Då du har många kontaktytor på byrån är du social, service minded och har en instinktiv känsla för hur man skapar bästa resultat i dialog med andra. Du är lösningsorienterad och är inte rädd för att ställa frågor, arbetar proaktivt samt är social, kommunikativ och kan stötta upp där det behövs med allt från högt till lågt.
Vi söker dig med minst 2-3 års erfarenhet inom ekonomi och redovisning samt erfarenhet av Marathon och dess mediadel. Du har relevant utbildning inom redovisning & ekonomi samt talar och skriver engelska obehindrat samt har god erfarenhet av Excel och Officepaketet.
Om företaget
HowCom är en fullservicebyrå som är övertygad om att strategiska beslut ska tas utifrån solida insikter om den marknad man verkar i och de konsumenter man önskar tilltala. En tredjedel av alla oss på HowCom arbetar därför specifikt med insiktsgenerering - med hjälp av såväl kvantitativa som kvalitativa analysmetoder. Vi arbetar med insiktsfokuserad affärs-, varumärkes- och kommunikationsutveckling. Vår verktygslåda innehåller både kvantitativa och kvalitativa undersökningsmetoder, vilket tillåter oss att alltid angripa ditt insiktsbehov (alias utmaning/problem) med det mest effektiva vapnet. Bolaget har i dagsläget ca 250 000 MSEK i omsättning och blev nominerad till årets byrå både 2018 och 2019.
Övrigt
Tjänsten är en rekrytering för tillsvidareanställning med start snarast möjligt, så tveka inte att ansöka! Om du har några frågor, kontakta Caroline Fristedt 0707872001 eller
caroline.fristedt@inhouse.se
Varmt välkommen med din ansökan!</p