Denna tjänst är inte längre aktuell.
Ekonomiassistent till Accounts Receivable
Är du ekonomiassistent och har erfarenhet från att arbetat på Shared Service Center med vanan att hantera stora ekonomiska flöden med hög servicekänsla samt är en lagspelare? Då ska du läsa vidare.
Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent kommer du tillsammans med sverigeteamet på kundreskontran att hantera de dagliga arbetsuppgifter som ingår på avdelningen för Accounts Receivable. Då du arbetar i team bör du ha en hög kommunikativ förmåga och servicekänsla i dialog med andra. Grundläggande skapar du värde för kunden och teamet genom att leverera arbetsuppgifter med effektivitet, kvalitet inom uppsatta tidsramar. I rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
- Hantera ärenden från interna och externa kunder
- Ändring/upplägg av ny kund
- Ändring/upplägg av nytt abonnemang
- Abonnemangsfakturering
- Kreditkontroll och bevakning
- Kravhantering
- Reskontravård
- Avstämningar vid bokslut
Uppdraget är ett hyrköp på heltid där du är anställd som konsult via oss på Inhouse i sex månader och därefter övergår anställningen till en fast anställning hos kund om alla parter är överens.
Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet inom kundreskontra från ekonomiavdelning och har en relevant akademisk utbildning i grunden eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du skriver och talar svenska obehindrat och är systemkunnig och processintresserad. Meriterande om du har erfarenhet av Unit4 ERP (Agresso).
För att lyckas och trivas i denna roll har du en positiv inställning och är prestigelös. Du har lätt för att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har höga ambitioner för dig själv och din leverans. Som person arbetar du effektivt, strukturerat och framåtblickande, för att skapa värde åt kunden och teamet. Du är van vid att arbeta självständigt och i team under högt tempo när det krävs med ett lösningsorienterande förhållningssätt. För att trivas i rollen är du serviceminded utan att tumma på kvalitet och har en hög kommunikativ förmåga att skapa bäst resultat i dialog med andra samt besitter en naturlig teamkänsla.
Om företaget
Som konsult blir du anställd av Inhouse AB och uthyrd till vår kund. Inhouse är ett konsultföretag inom rekrytering, konsultlösningar och organisationsutveckling. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi & Finans, Talents by Inhouse och HR. Alla vi som arbetar på Inhouse har också varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Våra konsulter är väldigt viktiga för oss och vi lägger stort fokus vid att våra konsulter ska känna att dom utvecklas hos oss. Därför erbjuder vi bland annat återkommande dialoger kring nästa utvecklingssteg, konsultaktiviteter, som till exempel frukostträffar, och en närvarande konsultchef.
Övrigt/Vad händer nu?
Uppdraget är lokaliserat i en närförort till Stockholm med start så snart som möjligt. Vi tar inte emot några ansökningar via mejl utan du söker enkelt tjänsten via hemsidan www.Inhouse.se. Du behöver inte skicka med något personligt brev då vi är helt övertygade om att ditt CV räcker gott och väl.
Kandidater kommer att presenteras löpande till beställaren och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista svarsdag. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Eventuella frågor välkomnas och besvaras av rekryteringskonsult & konsultchef Eliane Lindqvist, eliane.lindqvist@inhouse.se.
Vi ser fram emot att höra från dig, välkommen med din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län