Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Ekonomiassistent till Elof Hansson Holding

Nu söker vi en erfaren ekonomiassistent till Elof Hansson Holding. I rollen som ekonomiassistent kommer du att vara en del av företagets centrala ekonomifunktion. Funktionen levererar ekonomitjänster till flera av koncernens svenska enheter.
Du kommer att arbeta i ett team av fyra ekonomiassistenter där samarbete är viktigt och arbetsuppgifterna roteras mellan kollegorna.

Teamets arbetsuppgifter består av nedanstående:

  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Löpande bokföring
  • Utbetalningar
  • Redovisning av in-och utbetalningar
  • Avstämning av balanskonton
  • Avstämningar och utredningar kopplade till kalkyler
  • Bistå vid upprättande av månads- och årsbokslut samt årsredovisningar och inkomstdeklarationer
  • Bistå i utveckling av redovisnings- samt bokslutsprocesser och system
  • Eventuellt andra förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen

Din profil

För att passa in i rollen som ekonomiassistent ser vi gärna att du har några års arbetslivserfarenhet i en bred ekonomifunktion. Du har erfarenhet av att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, bokföring samt avstämningar. Meriterande är erfarenhet av Microsoft Dynamics (Navision). Vi ser att du har en relevant utbildning inom ekonomi. Du hanterar både svenska och engelska i tal och skrift.

Då rollen innebär mycket kontakter i organisationen är det viktigt att du är kommunikativ, lösningsorienterad och serviceinriktad. Du är trygg i dig själv och du trivs med att arbeta i en grupp där alla hjälps åt. Du tycker om att både dela med dig av dina kunskaper och att lära dig av andra. Du trivs med och hanterar att tidvis arbeta i ett högt tempo och är van att prioritera. Övriga egenskaper som är viktiga i rollen är att du är strukturerad och noggrann.

Övrigt

Tjänsten startar med en provanställning via Inhouse och fortsätter som tillsvidareanställning på Elof Hansson.  Start så snart som möjligt. Uppdraget är på heltid. Du är placerad på Elof Hanssons kontor på Första Långgatan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Fritzon, karin.fritzon@inhouse.se

Om företaget

Elof Hansson is a global trading house with extensive specialist knowledge in its business areas Trade, Industry and Real Estate. Elof Hansson creates added value for its customers and suppliers in the areas of financing, marketing, shipping and risk management by being a creative and proactive business partner. Elof Hansson has about 300 employees around the world, of which more than 85 of us work at the office in Gothenburg. The Group's turnover is approximately SEK 6.5 billion. Elof Hansson Holding is the parent company of the Elof Hansson Group and has group management and shared service centers for Finance, IT and HR. Our strategy is to continue to grow and develop all business areas.

 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Tjänstgöringsort

Västra Götalands län

Kontaktperson

Karin Fritzon

karin.fritzon@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!