Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Ekonomiassistent till expansivt företag

Är du den vi söker?

Vill du arbeta som ekonomiassistent med kund- och leverantörsreskontra för Dometics nordiska bolag? Här får du chansen att arbeta med ett engagerat och sammansvetsat team på deras fina huvudkontor i Solna Strand.

Arbetsbeskrivning

I rollen som ekonomiassistent arbetar du med kund- och leverantörsreskontra samt löpande redovisning. Arbetet innebär mycket kontakt med kunder och kollegor, vidare ingår också administration och vanligt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning. En spännande roll för dig som vill utvecklas som ekonomiassistent.

I dina arbetsuppgifter ingår:
- Leverantörsreskontra och betalningar
- Kundreskontra och påminnelsehantering
- In- och utbetalningar
- Avstämningar av kund- och leverantörsreskontra
- Kontering och kontroll av varu- samt omkostnadsfakturor
- Intern avstämning med andra bolag i koncernen
- Behjälplig vid bokslut

Din profil

Vi söker dig som har ekonomiutbildning på gymnasienivå och erfarenhet av liknande arbete. Som person är du social, kommunikativ och prestigelös. För att trivas i rollen som ekonomiassistent bör du vara hjälpsam och flexibel, samt värdesätter teamarbete högt och bidrar till en god teamkänsla. Du är orädd och trivs att arbeta i en föränderlig miljö där det händer mycket. Du är van att arbeta effektivt och har en förmåga att hålla täta och återkommande deadlines. Du har god datorvana och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift, både på engelska och svenska.

Den som antar rollen förväntas efterleva Dometics kärnvärderingar, som definierar kulturen och arbetssättet inom företaget: We are passionate, We act responsibly, We are building together and We embrace change.

Om företaget

Dometic är världsledande inom lösningar för det mobila livet inom områdena Mat & Dryck, Klimat, Energi & Styrning och Övriga applikationsområden. Dometic har verksamhet i Nord- och Sydamerika, EMEA samt APAC och erbjuder produkter som används i fritidsfordon, i fritidsbåtar och arbetsbåtar, lastbilar och premiumbilar samt inom en rad andra områden. Vår drivkraft är att skapa smarta och tillförlitliga produkter med enastående design. Vi säljer våra produkter i ett hundratal länder och vi har ett globalt nätverk av återförsäljare som servar aftermarket. Dometic har cirka 7 200 medarbetare världen över, redovisade en nettoomsättning på omkring 18,5 miljarder kronor för år 2019 och har sitt huvudkontor i Stockholm, Sverige.

Övrigt

Låter det här som något för dig? Sök då tjänsten via annonsen snarast då vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 2020-08-23. I detta konsultuppdrag samarbetar Dometic med Inhouse AB, Jenny Stierngranat. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jenny Stierngranat på telefon 0760-943618.

Varmt välkommen med din ansökan!</p

Sök jobbet

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!