Inhouse / Jobb / Ekonomiassistent till företag i Solna

Är du den vi söker?
Tycker du om att arbeta med ekonomi, är du en strukturerad och ansvarsfull person som gillar att lägga pussel i form av siffror och har sinne för service? Vill du vara med och sätta processer och rutiner i en roll med stora utvecklingsmöjligheter? Då är du den vi söker!

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent blir du en viktig del av företagets ekonomiavdelning som består av CFO, Redovisningsansvarig och Business controller samt ytterligare en ekonomiassistent. Tillsammans kommer ni gemensamt att sätta upp rutiner och processer för att lyckas driva arbetet framåt och nå gemensamma uppsatta mål. I dina arbetsuppgifter ingår bl.a.:

  • Kund- och leverantörsreskontran
  • Bokföra in- och utbetalningar
  • Ansvara för avstämningar av kortbetalningar
  • Kontrollera kvittoredovisning
  • Enklare balansavstämningar m.m.

Din profil
För att lyckas i rollen som ekonomiassistent behöver du vara strukturerad, noggrann och ha känsla för siffror. Du gillar att jobba i team och är prestigelös och gör gärna det lilla extra. Du är en doer som kan jobba självständigt eller strävar efter känslan att bli självgående. Då du kommer att jobba i team är du social, service-minded och har en instinktiv känsla för hur man skapar bästa resultat i dialog med andra. Du är lösningsorienterad och är inte rädd för att ställa frågor, arbetar proaktivt samt är social, kommunikativ och kan stötta upp där det behövs med allt från högt till lågt.

Vi söker dig som är gymnasieekonom eller har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Har du erfarenhet av att tidigare jobbat på ekonomiavdelning så är det meriterande. Du har god erfarenhet av Officepaketet, främst Excel.

Om företaget
Företaget är verksam inom livsmedelsbranschen och har en tydlig tillväxtstrategi att vara marknadsledande inom nischen på ett par års sikt. Företaget har stort fokus på högkvalitativt innehåll, spännande innovationer och attraktiv design. Bolaget präglas av en entreprenöriell framåtanda. Företaget har idag drygt 60 anställda och kontoret är placerat i Solna.
 
Övrigt
I denna rekrytering samarbetar företaget med Inhouse och Eliane Lindqvist. Vänta inte med din ansökan då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. 

För mer information eller frågor, kontakta Eliane Lindqvist på eliane.lindqvist@inhouse.se. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning.

 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Eliane Lindqvist

eliane.lindqvist@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan

    Här kan du bifoga dina dokument till ansökan
    I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.