Ekonomiassistent till framgångsrikt företag inom detaljhandeln

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Om kunden / About the Client
Expansivt bolag inom detaljhandeln i centrala Stockholm.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Du kommer att arbeta i en förändlig miljö där du har chansen att påverka din roll. Du kommer att arbeta med kund- och levreskontra och därtillhörande balanskonton, betalningar, periodiseringar, löpande avstämningar av balanskonton, delaktighet i månadsbokslut, framtagande av rapporter och interna projekt.

Din profil / Your profile
Du är en junior person som nyligen har tagit ut din examen inom ekonomi/redovisning. Vi tror att du har en del arbetslivserfarenhet från en bred assistentroll där du har kommit i kontakt med ovanstående arbetsuppgifter. Du har även goda kunskaper i Excel och behärska engelska i tal och skrift. Som person är du självgående, har ett sinne för detaljer, är glad, social och driven. Det är ett krav att du har arbetat i ett större affärssystem och en fördel om du har erfarenhet av IFS.

Övrigt / Other
Välkommen med din ansökan, CV och personligt brev. Intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.