Ekonomiassistent till internationellt företag

Är du den vi söker?
Är du en glad & nyfiken person som vill arbeta och utvecklas som ekonomiassistent inom återförsäkring på ett expansivt entreprenörsdrivet företag? Här får du chansen att arbeta med ett engagerat och sammansvetsat team på deras fina huvudkontor i Stockholms innerstad.

Arbetsbeskrivning
I rollen som ekonomiassistent arbetar du tillsammans med tre kollegor inom Howdens återförsäkringsteam. Arbetet innebär mycket kontakt med kunder och kollegor, vidare ingår också en del administration och du rapporterar till chefen för återförsäkring. En spännande roll för dig som vill utvecklas som ekonomiassistent i ett framgångsrikt bolag där ingenting är omöjligt.
I dina arbetsuppgifter ingår:

– Bokföra försäkringsfakturor
– Hantering av kund och leverantörsreskontra
– In- och utbetalningar i olika valutor
– Löpande bokföring
– Daglig administration och månatlig redovisning
– Övrig administration inom återförsäkring

Din profil
Vi söker dig som har en relevant utbildning och något års erfarenhet av arbetet på en ekonomiavdelning som har givit dig en grundläggande förståelse för bokföring. Har du tidigare erfarenhet av återförsäkring är det ett plus men inget krav. Då det ett internationellt bolag är engelskan en självklar del av ditt dagliga arbete i både tal och skrift. För att trivas på Howden är du en prestigelös och resultatorienterad person som drivs av att arbeta i ett entreprenöriellt bolag som värdesätter samarbete och att ha roligt på jobbet. Vidare är du en framåtlutad person som har en nyfiken och positiv inställning till att ge god service.

Du blir anställd i Howden Insurance Brokers AB initialt med en sex månaders provanställning

Om företaget
Howden Broking Group är världens största internationella försäkringsmäklare med anställdas ägarskap i hjärtat. Vi sätter alltid människor i första hand, Vilket ger den bästa entreprenörskapet att bygga en hållbar, kundfokuserad verksamhet de kan vara stolta över.

Övrigt
Låter det här som något för dig? Sök då tjänsten via annonsen snarast då vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 2021-05-31. I detta rekryteringsuppdrag samarbetar Howden med Inhouse och Carola Arkeklint. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Carola på carola.arkeklint@inhouse.se.
Varm välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Kontaktperson

Carola Arkeklint

Carola Arkeklint
Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Sök det här jobbet Tipsa en vän

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Se alla lediga jobb

Ansökan

Här kan du välja att logga in med LinkedIn eller att fortsätta med att fylla i uppgifterna i formuläret nedan. Apply with LinkedIn
Upload

Här kan du bifoga dina dokument till ansökan

I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.

Fler jobb