Kontakt

Ekonomiassistent till Patriksson Communication


Är du den vi söker?
Tycker du om mode? Vill du arbeta på en modern och väletablerad PR och kommunikationsbyrå?

Då är det dig vi söker!

Arbetsbeskrivning
Som ekonomiassistent på Patriksson Communication kommer du sköta leverantörsreskontran för Sverige, Norge, Danmark och Frankrike. Du kommer dagligen arbeta mot övriga organisationen med att stötta kollegorna och tillhöra ekonomiavdelning som idag består av 3 personer där du rapporterar till CFO.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är:

– Leverantörsreskontra
– Bokföring av fakturor
– In- och utbetalningar
– Avstämning av bankkonto
– Utläggsredovisning
– Ad hoc uppgifter
– Projektredovisning

Du kommer ha mycket kontakt med kollegorna från dom olika länderna, så engelska språket en självklarhet.

Din profil
Vi ser att du som söker har en akademisk examen med något års erfarenhet av liknande arbete på en ekonomiavdelning. Vi letar efter en social och utåtriktad person som har skinn på näsan och som ser detta som en stor möjlighet att få utvecklas som ekonomiassistent och med tiden ta sig an mer ansvar och uppgifter. Du tycker om att arbeta självständigt men trivs ändå med att tillhöra ett team där du bidrar till positiv energi. Du är en god användare av Excel och erfarenhet från systemet Marathon är meriterande men inget krav. Vidare är din förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska mycket god.

Om företaget
Patriksson Communication är Skandinaviens främsta fullservice PR och kommunikationsbyrå inom mode och livsstil. Patriksson Communication grundades 1999 och var då först i Sverige att fokusera på livsstilsområdet vilket har gett oss en bred erfarenhet.

Övrigt
Är du intresserad av tjänsten? I denna rekrytering samarbetar Patriksson Communication med Inhouse och Carola Arkeklint. Ansök gärna direkt. Urval och intervjuer kommer påbörjas under vecka 33. Sista ansökningsdatum 2018-09-14. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Carola Arkeklint, 072-396 0731.