Ekonomiassistent med erfarenhet av stora bolag!

Om kunden / About the Client
I din roll som ekonomiassistent kommer du att arbeta främst med leverantörsreskontra hos vår kund som är ett större företag med placering i Solna! Uppdraget är ett sommaruppdrag under 4-6 månader med möjlighet till förlängning!

Arbetsbeskrivning / Work Description
Du kommer dagligen att administrera leverantörsfakturor, ansvara för inscanningen av dessa fakturor samt handlägga påminnelser och förfrågningar från företagets leverantörer. Du arbetar med underhåll av leverantörsregister, registrerar nya leverantörer löpande efter godkännande av behörig samt ser till att hanteringen av fakturorna genomför korrekt efter gällande momsbestämmelser. I din roll registrerar och matchar du även leverantörsfakturor mot inköpsorder, matchar betalningar mot bankkvittens samt vid behov är behjälplig för betalning av fakturor. Vidare kommer du att få användning av din förmåga till att organisera och planera då du stämmer av leverantörsreskontra konton vid månadsbokslut , uppdaterar arbetsbeskrivningar samt ansvarar för att själv hålla sig uppdaterad och informerad av de policys och regler som gäller på företaget och i koncernen.

Din profil / Your profile
Du är utbildad gymnasieekonom och har kunskapen från av att ha jobbat under några år på ekonomiavdelning i en större organisation. Du har förståelse av det dagliga arbetet på en ekonomiavdelning och av arbetet i integrerade ekonomisystem. För att direkt kunna sätta dig in i arbetet har du har arbetat med matchning av leverantörsfakturor mot inköpsorder, har erfarenhet av stora flöden och har ett brinnande intresse för ekonomi! Vi ser att du har kunskap i system som Office-paketet, SAP och andra större system. Även erfarenhet av Movex och Baan värdesätts i rollen! Du har goda kunskaper i svenska och engelska och en förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt till både interna och externa kontakter. Du som trivs i en miljö där du behöver vara drivende och engagerad i det du gör samtidigt som tempot stundtals är högt och som kan arbeta självständigt efter uppsatta mål och ramar kan passa bra i denna roll! Förmåga till prioritering och samarbete kommer att vara nyckeln till effektivitet i din vardag!

Övrigt / Other
Uppdraget planers att tillsättas omgående och pågå under sommaren
Är detta något för dig? Välkommen att fylla i din ansökan genom att bifoga CV och personligt brev via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor, är du välkommen att kontakta Sandra Jonsson på Inhouse.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!