Kontakt

Ekonomiassistent till unikt Försäkringsbolag!


Om kunden / About the Client
Nordisk Marinförsäkring AB är ett försäkringsbolag som tillhandahåller nischade marina försäkringslösningar till rederier över hela världen. Bolagets kunder är allt från mindre rederier till större börsnoterade bolag. Bolagets huvudsakliga försäljningskanal är försäkringsförmedlare i de olika länderna, men bolaget har även direktkontakt med sina kunder. Bolagets policy är att ha långsiktiga affärsrelationer med sina försäkringsförmedlare, kunder och återförsäkringsgivare, något som återspeglas i att andelen kunder som förnyar sina försäkringar är över 95% och att bolaget har ett stabilt flöde av nya kunder.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Vi söker en ekonomiassistent som trivs att arbeta i en mindre organisation i ett expansivt skede med hela världen som arbetsfält. Du kommer arbeta nära ekonomichefen och VD för bolaget. På kontoret finns 8 blivande kollegor som sitter i fina lokaler på Narvavägen, nära Djurgårdsbron.
o Leverantörsreskontra och kundreskontra
o Löpande bokföring
o In- och utbetalningar
o Avstämning av konton
o Periodiseringar
o Bistå ekonomichefen i samband med månads- och årsbokslut
o Ad hoc uppgifter inom ekonomi samt övrig ekonomiadministration på kontoret

Din profil / Your profile
Vi söker dig som har minst en ekonomisk utbildning från gymnasiet med dokumenterad arbetslivserfarenhet inom bokföring och redovisning. För att trivas på företaget ska du vara en prestigelös, social och nyfiken person som är van vid att arbeta självständigt samt är lätt att samarbeta med. Vidare tror vi att du är lösningsorienterad, strukturerad och har lätt för att analysera numerisk och verbal information. För att lyckas i rollen är du en van användare av olika ekonomisystem och excel samt har en mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde efter överenskommelse. Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Carola Arkeklint, 072-396 0731 på Inhouse. Ansök via länken nedan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande, dock senast 31 maj.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!