Ekonomichef – interimsuppdrag ca 6 månader

Om kunden / About the Client
Svensk Fastighetsförmedling grundades 1937 av Eric H. Lundgren i Linköping. En visionär och entreprenör ut i fingerspetsarna. Redan från starten hade Lundgren sin vision klar för sig – en rikstäckande kedja med de allra bästa mäklarna. När Svensk Fastighetsförmedling firade 10-årsjubileum var det en etablerad kedja med 63 kontor runt om i Sverige, 2014 är den siffran runt 230. Under 2013 förmedlade Svensk Fastighetsförmedling 29 500 villor, fritidshus och bostadsrätter samt kommersiella fastigheter, rörelser och lantbruk till ett förmedlingsvärde av 50 miljarder kronor. 2013 placerar sig åter igen Svensk Fastighetsförmedling i toppskiktet med en tredje plats i employer branding-företaget Universums årliga undersökning ”Sveriges bästa arbetsgivare”. I Sveriges bästa arbetsgivare är det företagets egna medarbetare som betygsätter sin arbetsgivare. Läs mer på www.svenskfast.se

Arbetsbeskrivning / Work Description
Svensk Fastighetsförmedling söker en ekonomichef som ska ansvara för ekonomifunktionen och du samverkar även med en ekonomiassistent.

I ditt uppdrag ingår att vara operativ och sköta bokslut, budget/prognos, löpande redovisning, löner, kontakt med myndigheter, försäljningsstatistik samt allehanda ekonomifrågor. Du ansvarar även för månadsrapportering till både VD och ägare. Du kommer ha personalansvar för en ekonomiassistent, reception, controller och rekryteringschef. Förutom det fungerar även som stöd till organisationen kring ekonomi och personalfrågor mm.
Vi tillämpar Hogia Ekonomi, Hogia lön och Visma anläggningsregister. Du bör ha goda kunskaper i MS Excel.

Din profil / Your profile
Vi söker dig som är van ekonomichef, med erfarenhet från tjänsteföretag och känner dig trygg i att ha helhetsansvar och personalansvar. Du får gärna vara civilekonom eller motsvarande utbildning.
Vi värdesätter att du är prestigelös, tydlig och positiv i din inställning.

Övrigt / Other
Tjänsten är ett uppdrag på ca 6 månader med placering på huvudkontoret i Liljeholmen, söder om Stockholm. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ellinor Danielsson, Rekryteringskonsult, Inhouse AB. Intervjuer sker i början av januari 2015.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!