Kontakt

Ekonomichef till interims uppdrag på reklambyrå


Är du den vi söker?
Uppskattar du arbetsplatser där det är högt i tak och du är med på helheten? Då kanske du vill axla en nyckelroll på en spännande reklambyrå? Just nu söker en av våra kunder en ekonomichef med start början av juni, och ca 18 måander framåt till deras trivsamma kontor beläget mitt i centrala Stockholm. Företaget är internationellt och har cirka totalt ca 65 medarbetare.

Arbetsbeskrivning
Som ekonomichef hos vår kund kommer du arbeta på deras ekonomiavdelning och rapportera direkt till CFO och VD. Du kommer arbeta nära projektledare och produktionsledare samt med jämna mellanrum resa till övriga kontoren i Malmö och Göteborg. Du kommer ha en ekonomiassistent som stöd till dina arbetsuppgifter.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

– Löpande redovisning avseende alla tre kontoren.
– Projektavstämning och analyser gentemot budget
– Avstämningar och månadsanalyser
– Månadsbokslut och rapportering till CFO
– Årsbokslut och kontakter med revisorer
– Resor till kontoren i Göteborg och Malmö
– Sedvanliga förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning

Din profil
Vi ser att du som ekonomichef har god affärsförståelse för reklambyrå-världen och minst 5 års erfarenhet från en liknande roll. Du är en god användare av Marathon och känner väl till hur processerna fungerar. Vidare är din förmåga att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska mycket god då företaget är internationellt.

Vi söker dig som är trygg i din roll, kommunikativ samt utåtriktad och drivs att ta dig an nya utmaningar. Vidare tror vi att du gillar att ta ett helhetsansvar samtidigt som du motiveras av att skapa struktur, ordning och reda. För att trivas i rollen ser vi att du är van vid att arbeta självständigt men inte heller är främmande för att rycka in och delta i övriga medarbetares projekt.

Om företaget
Inhouse är ett konsultföretag inom rekryterings, bemanningsföretag och verksamhetsutveckling. Vi är verksamma inom fyra affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR och Business Services. Vi som arbetar på Inhouse har också alla varit verksamma inom dessa branscher. Vi är ett konsultbolag med 20 års erfarenhet av branschen och är Almega auktoriserat omställnings- och bemanningsföretag.

Övrigt
Uppdraget är på ca 18 månader och intervjuer sker löpande. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Caroline Fristedt. Välkommen med din ansökan!