Denna tjänst är inte längre aktuell.
EMPLOYER BRANDING & CONTENT MANAGER
Är du den vi söker?
Har du också funderat på hur man kan effektivisera hanteringen av återkommande fakturor? Det har redan Billogram fixat. Deras digitala plattform för fakturering och betalningar hjälper företag att automatisera sina processer, vilket sänker kostnader och ökar intäkter. Billogram har höga tillväxtmål och nu behöver de dig som vill vara med och bidra till att bolagets rekryteringsmål nås. Vill du vara med och skapa inbound recruiting i toppklass?
Arbetsbeskrivning
Du kommer att tillhöra HR-teamet och vara ansvarig för Billograms employer branding. Fokus är externt mot potentiella kandidater vilket innebär att positionen är mer en marknadsföringsfunktion än en intern HR-person men employer branding kommer inifrån, så interna workshops och deltagande i HR-arbete kommer att vara en stor del av jobbet. Du kommer även skapa kampanjer och arbeta dedikerat med innehåll som hjälper Billograms synlighet.
Det övergripande syftet är att stötta Talent Acquisition teamet och bidra till ökat inflöde av och större kännedom bland potentiella kandidater, allt i nära dialog med både HR och marknad. Som Employer Branding och Content Manager äger du Billograms employer brandingstrategi. Du äger även karriärsidan och är Billograms röst inom social media.
Andra uppgifter kommer att vara att:
-
Utveckla karriärsidan samt vara superuser i Teamtailor
-
Skapa intresseväckande och värdefullt innehåll till sociala medier (primärt LinkedIN)
-
Koordinera externa partnerskap såsom till exempel meetups, sponsorer, universitetsdagar etc
-
Tillsammans med övriga i teamet kartlägga och definiera kandidatresan
-
Skapa målgruppsanpassade kampanjer för att attrahera, motivera och behålla rätt kandidater
Din profil
Du kommer att ha ansvar och ägarskap kring innehållsproduktion, rätt kandidat har därför gedigen erfarenhet av att producera skriftlig målgruppsanpassat content, med fördel har du även jobbat i ett headless CMS-verktyg. Du kommer att få stort eget ansvar och därför tror vi även att du bör ha ca 5 års erfarenhet av och bred kompetens inom employer brandingstrategi samt aktiviteter kopplat till detta.
Billogram har ambitiöst uppsatta mål inom rekrytering. Som ägare av både Billograms employer brandingstrategi samt bolagets karriärsida bör du vara van vid att ta egna initiativ och självständigt driva projekt.
Du kommer samarbeta tätt tillsammans med duktiga kollegor inom marknad och det är värdefullt om du förutom kampanjskapande också har erfarenhet av referral recruiting och retargeting.
Vi söker dig som har relevant utbildning inom Marknad och kommunikation, från högskola eller motsvarande samt behärskar svenska och engelska helt flytande i tal och skrift.
Som person trivs du sannolikt med att jobba tillsammans med andra för att hitta nya vägar att lösa arbetsuppgifter och komma i mål med projekt. Du trivs med att arbeta resultatinriktat och följer upp hur arbetet går framåt gentemot enhetens mål och samordnar resurser utifrån det. Du kommer ha stort eget ansvar i rollen och kulturen på Billogram främjar nya initiativ inom och utanför ramarna för sitt eget arbete. I och med den starka tillväxt som bolaget spås ha kommer även en föränderlig miljö och du bör därför kunna anpassa ditt beteende till nya omständigheter.
Om företaget
Billogram föddes ur idén om att förnya en föråldrad faktureringsprocess och ersätta traditionella PDF- och pappersfakturor med ett interaktivt format. Idag erbjuder vi en digital plattform för fakturering och betalningar som effektiviserar kundhanteringen, samtidigt som den förbättrar kundupplevelsen. Med hjälp av smart teknologi hjälper vi företag automatisera processer som sänker kostnader, ökar intäkter och reducerar churn.
Vi befinner oss mitt uppe i en spännande expansionsfas och är därför alltid intresserade av att höra från dig som tycker att tråkiga fakturor och krångliga betalningar förtjänar att bli till något bättre.
Om Inhouse
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi & Finans, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Övrigt/Vad händer nu?
Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl.
Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester.
För mer information eller frågor, kontakta Anna Ålander på anna.alander@inhouse.se. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning.
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Tjänstgöringsort
Stockholms län