En utåtriktad receptionist till Mercedes-Benz

Om kunden / About the Client
Mercedes-Benz Försäljnings AB är ett helägt dotterbolag i Daimler-koncernen och med ca 300 anställda i Sverige. De har försäljning och service av Mercedes-Benz person-, transport- och lastbilar samt Smart. Mercedes-Benz Försäljnings AB har tre anläggningar i Stockholm och en i Malmö.

Arbetsbeskrivning / Work Description
I rollen som receptionist är dina främsta arbetsuppgifter att ta emot och vägleda Mercedes-Benz kunder via telefon-växel och mail. Via receptionen välkomnas alla Mercedes-Benz kunder och du hänvisar dem rätt i organisationen beroende på ärende. I lokalen finns det områden med kaffemaskiner, de ska se representativt ut. Receptionisterna ser även till att ha god kontakt med leverantörer kring hallarnas faciliteter samt posthantering. Du kommer även att hantera betalningar i receptionen.

• En viss kunskap om produkterna
• Mercedes-Benz kunder ska känna sig välkomna och alltid få exceptionell service
• Svara i telefon/växel
• Administrativa arbetsuppgifter
• Sköta betalningar
• Posthantering
• Inköp av konstorsmaterial
• Administration kring provkörningar
• Se till att det är representativt i lokalerna

Din profil / Your profile
Då det kommuniceras mycket såväl intern och extern på engelska är dina språkkunskaper mycket viktiga. Du är van vid att hantera olika typer av människor samt stressiga situationer utan att det påverkar ditt professionella bemötande. Du bör ha erfarenhet av reception/växel och därmed har vissa baskunskaper kring administrativa arbetsuppgifter. Vi söker en person som har ett engagemang och ett driv, en person som trivs bäst när han/hon får vara behjälplig. Du ska alltid sträva efter att ha en kund som är 100 % nöjd i sin kontakt med Mercedes-Benz, såväl i person som över telefon och mail. Körkort är även ett krav.

Övrigt / Other
Arbetstiderna är 07.00-16.00 i Danderyd. Tycker du att tjänsten låter spännande och passar in på dig, sök då via länken nedan! Vi ser att man ka börja i mitten av augusti. Glöm inte att motivera varför du skulle passa in i rollen.
För eventuella frågor om tjänsten vänligen kontakta Jessica Grip på Inhouse, jessica.grip@inhouse.se. Du kommer att bli erbjuden ett konsultuppdrag via Inhouse AB.