Kontakt

Engagerad Redovisningschef till stor retailkedja!


Om kunden / About the Client
Byggmax säljer byggvaror av hög kvalitet till ständigt låga priser. Vi har idag 130 butiker och hade 2015 en omsättning på 4 miljarder kronor. Vi har expanderat kraftigt i Sverige, Norge och Finland de senaste åren och har gått från ettrig uppstickare, till att nu vara en av Sveriges tre största byggmaterialkedjor. Ständiga förbättringar och löpande effektivisering har tillsammans med Byggmax förändringsbenägna företagskultur gjort bolaget till ett av branschens lönsammaste. Vi är en ung organisation med positiv framåtanda. Byggmax har förvärvat Buildor AB samt Skånska Byggvaror i slutet av 2015 respektive början av 2016.

Arbetsbeskrivning / Work Description
Byggmax erbjuder dig utmaningen att delta i koncernens expansiva utveckling. Byggmax är sedan juni 2010 noterade på Nasdaq OMX. Hos oss får du arbeta i en platt och informell organisation där du har stora möjligheter att påverka och göra skillnad. Du rapporterar till CFO och tjänsten är placerad på Byggmax huvudkontor i Solna. Tjänsten är ny då vi delar vår befintliga redovisnings- och controllergrupp i två grupper med anledning av koncernens tillväxt.

Du kommer att arbeta operativt med Byggmax detaljhandels- och fastighetsverksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Leda och utveckla redovisningsgruppen
• Månads-, kvartals- och årsbokslut
• Koncernkonsolidering, kassaflöde och kvartalsrapporting
• Ansvara för myndighetsrapportering (inkomst- och skattedeklarationer och moms)
• Moms – och skattefrågor
• Årsredovisningar
• Kontaktperson mot revisorer och myndigheter
• Kontinuerligt arbeta med förbättringsarbete – utveckla processer och rutiner med fokus på hög grad av automatisering.
• Vara delaktig i och ansvara för att driva utrednings- och effektiviseringsprojekt inom ansvarsområdet

Din profil / Your profile
Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet från medelstort till större bolag som Redovisningschef. Vidare har du tidigare erfarenhet av att leda personal och du är trygg i din ledarroll och coachar dina medarbetare till att växa och utvecklas. Du har goda kunskaper i Excel och bekväm användare av affärssystem. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från Wholesales- eller Retail-branschen.

För att trivas på Byggmax är det viktigt att du är prestigelös, gillar att arbete mot uppsatta mål, vill utveckla och effektivisera och att du känner ett ansvar för verksamheten som helhet. Du är en engagerad, flexibel person som trivs i en föränderlig miljö och är duktig på att skapa struktur.

Övrigt / Other
För mer information om tjänsten är du välkommen att höra av dig till marlene.blomquist@inhouse.se. Sista ansökningsdag är 2016-08-31.

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE skapar effektiva resurslösningar när det gäller personella resurser, genom att vi utifrån våra uppdragsgivares mål, strategier och övriga affärsmässiga förutsättningar, identifierar och tillsätter den kompetens eller andra åtgärder som krävs för att nå önskat resultat. Andra viktiga delar är vårt kvalitetssystem som säkerställer hög kvalitet och maximal uppdragseffektivitet samt vår strävan efter kreativitet, engagemang och lyhördhet i varje specifik situation i våra uppdrag.

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror. Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”. Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare. Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se