Inhouse / Jobb / Erfaren backoffice administratör till Erik Penser Bank

Är du den vi söker?
Är du en person som trivs med många bollar i luften, gillar kombinationen av eget ansvar och att vara en del av ett team? Har du erfarenhet från clearing av utländska värdepapper på fondkommissionär eller bank? Då kan du vara den person vi söker!

Arbetsbeskrivning
Ditt huvudfokus kommer vara clearing och settlement av utländska värdepapper samt avstämning av valutakonton och värdepapper. Härutöver kommer du även hantera och säkerställa värdepappersflyttar och utreda avvikelser som uppstår.

Backoffice-teamet består av femton personer varav ni är fyra som hanterar värdepappers-avvecklingen, både den svenska och den utländska. Övriga arbetsuppgifter som hanteras av andra kollegor i teamet är bla Corporate Actions, kundtjänst, depåadministration och kassahantering. Inom gruppen finns det mycket rutin och kunskap som gärna delas med varandra – tillsammans blir vi starkare!

Din profil
Du är säkerligen en noggrann, ansvarstagande, stresstålig och strukturerad person som trivs med eget ansvar men även att vara en del av ett team varför det är viktigt att du är en tydlig lagspelare som förstår vikten av att hålla hög kvalitet i ditt arbete. Troligen får du energi av att lösa problem och att tidvis arbeta under högt tryck. Då teamet är relativt litet spänner arbetsuppgifterna också mellan dagliga återkommande operationella som att vara delaktig i projektarbete.

Du har erfarenhet av administration av utländska värdepapper, troligen från en mindre fondkommissionär där du fått förståelse för hela flödet – allt från affärsregistrering, valutaväxlingar och avveckling. Därtill har du även goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift. Systemmässigt vill vi att du tidigare arbetat med Investor World. Har du också erfarenhet från systemen AbaSec och Trading Station är detta ett extra plus!

Om företaget
Erik Penser Bank erbjuder ett brett urval av finansiella tjänster till privata och institutionella investerare och fokuserar på att skapa värde till sina kunder. Banken har cirka 100 anställda och kontor i Stockholm. Affärskulturen bygger på en övertygelse om att långsiktig framgång för banken endast kan vara grundad på framgång för våra kunder och uppdragsgivare.

Kontoret är placerat mycket central nära Hötorgets tunnelbana i fantastiskt fina och trivsamma lokaler. Erik Penser Bank värnar om en god arbetsmiljö och att skapa en bra balans mellan privatliv och arbetsliv.

Läs mer på www.penser.se  

Övrigt
I denna rekrytering samarbetar Erik Penser Bank med Inhouse och Margaretha Palmbäck. Ansök direkt då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via vår hemsida.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Margaretha Palmbäck på margaretha.palmback@inhouse.se eller 072-985 86 51. Välkommen med din ansökan!
 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholm

Kontaktperson

Margaretha Palmbäck

margaretha.palmback@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan

    Här kan du bifoga dina dokument till ansökan
    I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.