Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Erfaren Business Controller till Galatea-koncernen

Är du den vi söker?
Tillsammans med sina kunder skriver Galatea ständigt ny historia inom dryckesbranschen. Galatea-koncernen växer och behöver stärka upp sin ekonomifunktion med en erfaren Business Controller. Inom Galatea är ständiga förbättringar ett viktigt arbetssätt och du behöver förstå vikten av att utveckla processer och rutiner. Om du också är analytisk och har en god vana av att tolka samt presentera ekonomiska rapporter är det kanske dig vi söker!

Arbetsbeskrivning
I rollen som Business Controller blir du en del av Galatea-koncernens gemensamma ekonomifunktion, som med dig kommer bestå av sju personer, och du rapporterar till CFO. Rollen är bred och de huvudsakliga arbets- och ansvarsområdena är:
 

  • Budget, analys och prognosarbete
  • Uppföljning mot verksamhet och avdelningschefer
  • Systemförbättringar samt utveckling av processer och rutiner
  • Bygga, utveckla och presenta rapporter
  • Delaktig i månads- och kvartalsbokslut med tilldelade ansvarsområden/ uppgifter
  • Delaktig i årsbokslut och årsredovisning
  • Ad hoc uppgifter inom ramarna för ekonomifunktions arbete

Din profil
För att lyckas i rollen och trivas på Galatea är du en affärsmässig och analytisk person, som förstår och kan förklara hur olika aktiviteter påverkar det ekonomiska resultatet. Du har 4-5 års erfarenhet från en likvärdig roll, mycket goda redovisningskunskaper samt är van att hantera och bearbeta stora mängder transaktioner och data. För att ta dig an dina nya ansvarsområden krävs det att du har erfarenhet av BI-system, mycket goda kunskaper i Excel samt erfarenhet av olika affärssystem, gärna SAP.  

Som Business Controller är det viktigt att du inser betydelsen av en tydlig kommunikation och kan anpassa dina budskap till situation och mottagare med en trovärdighet. Du tar ansvar för dina egna arbetsuppgifter och stöttar teamet i såväl framgång som motgång. Du är en optimistisk person som bidrar med positiv energi i arbetsvardagen. Hos Galatea är det en hög förändringstakt där ekonomifunktionen står för ett tryggt och stabil partnerskap. Det är därför viktigt att du kan behålla ett lugn även när verksamhetens prioriteringar förändras.

Ett önskemål är att du behärskar engelska i både tal och skrift, samt att du har en akademisk utbildning inom ekonomi.

Om Galatea
Galatea är en av Skandinaviens ledande dryckesleverantörer och skall vara den självklara partnern inom dryck. Vi reser världen runt för att hitta och kunna erbjuda det bästa utbudet för kunder och konsumenter. Via våra dotterbolag utvecklar vi craftöl för egna varumärken, erbjuder och säkerställer lager-, logistik- och distributionslösningar samt tillhandahåller teknisk utrustning och service. Vi är omkring 200 anställda och är en del av Martin & Servera-koncernen, Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist.

Inom Galatea-koncernen strävar vi efter att bli bättre tillsammans. På huvudkontoret i Alvik strand har vi fina ljusa lokaler med härlig utsikt och här möts kollegor från Galatea-koncernens olika bolag och avdelningar. Vi tror på att olikheter berikar och vi är säkra på att du kommer att hitta kollegor som du trivs med och som kommer att ge dig många trevliga och roliga stunder på jobbet. Hos oss erbjuds du en arbetsgivare med framåtanda och passion där beslutsvägarna oftast är korta. För oss är det viktigt att arbeta för ett innovativt och hållbart erbjudande samt för ett arbetsklimat där vi utvecklar varandra och våra affärer.

Övrigt
I denna rekrytering samarbetar Galatea AB med Inhouse och Carola Arkeklint. Vänta inte med att skicka din ansökan då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. 

För mer information eller frågor, kontakta Carola Arkeklint på carola.arkeklint@inhouse.se. Tjänsten är på heltid och inleds med sex månaders provanställning.
 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Carola Arkeklint

carola.arkeklint@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!