Erfaren Executive Assistant sökes till Sandvik


Om kunden / About the Client

Erfaren Executive Assistant sökes nu till Sandviks Executive Vice President IT, Sourcing and Strategy som ingår i koncernledningen. Placeringen är i centrala Stockholm. Du kommer att vara med på en spännande resa då Sandviks huvudkontor nu etableras i Stockholm

Arbetsbeskrivning / Work Description

Som assistent ansvarar du för det administrativa stödet för Executive Vice President och är kontaktperson både internt och externt när denna inte är på plats.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
– Du kommer att vara Executive Vice Presidents högra hand och underlätta hans vardag.
– Ha kontroll på och säkerställa hans mail, telefonsamtal, kalender,
bokningar och liknande. Det sker ofta snabba förändringar i kalendern och då skall detta hanteras snabbt.
– Utföra presentationer i Powerpoint och Excell inför bolagsstämmor och styrelsemöten
– Planering och förberedelser inför möten samt förberedelse av agendor och presentationer.
– Upprättande av protokoll och kallelser, detta förekommer ofta på engelska.
– Ansvar för administration kring konferenser, resor mm.
– Arkivering av dokument och material.
– Fakturahantering, tidrapporter, reseräkningar och kvittoredovisning.

Du arbetar effektivt och noggrant, du har förmåga att prioritera och arbeta med parallella uppdrag samt god kommunikationsförmåga. Du måste vara stresstålig, flexibel, självständig, och van att arbeta mot deadlines. Vi ser att du är en prestigelös person som kan ta i där det behövs då Sandviks huvudkontor skall etableras i Stockholm. För att vara rätt person för denna tjänst är det viktigt att du är mycket serviceinriktad och har en positiv attityd samtidigt som du har pondus och egen drivkraft. Vidare är det viktigt att du har hög integritet och känsla för sekretess. Som person är du glad, lättsam och trivs att samarbeta med andra.

Din profil / Your profile

Vi ser gärna att du har minst fem års erfarenhet från en motsvarande tjänst på ledningsnivå.
Du är bekant med och har förståelse för arbetet med ledningsgruppsmöten, styrelsemöten och liknande.

Du har mycket goda svenska och engelska kunskaper och är skicklig användare av Office programmen.

Övrigt / Other

Vill du vara med i en spännande fas i Sandviks utveckling, så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Då tjänsten ska tillsättas omgående kommer vi att intervjua löpande.

Om du har frågor eller vill veta mer om tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta Inhouse för vidare information.
Josefin Thörnert: 0704-315012 josefin.thornert@inhouse.se
Evelina Lindroth: 0736-128725 evelina.lindroth@inhouse.se
Ansök tjänsten via länken nedan

Kontaktperson(er)
Josefin Thörnert
Evelina Lycke

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholm

Publiceringsdatum

2013-11-13