Erfaren löneadministratör


Är du den vi söker?
Vill du arbeta i ett HR-team där medarbetare trivs och blir väl omhändertagna av sin arbetsgivare? Söker du din nästa utmaning som löneadministratör och motiveras av att arbeta verksamhetsnära? Då kan du vara den vi söker!

Arbetsbeskrivning
Du kommer att ingå i ett kunnigt och engagerat löneteam, bestående av tre personer. Tillsammans med dina kollegor är du ansvarig för lönebearbetningen och ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att vara sjölöner. Har du inte arbetat med detta tidigare är det inga problem, vi lär dig! Du har ett lugn och en trygghet i din profession som löneadministratör och du delar öppet med dig av din kunskap. För oss är det viktigt att du har ett stort eget driv till utveckling och förbättring och med tiden vill utveckla rollen inom bland annat Compensation & Benefit-frågor. Du inspireras av en roll där du får jobba nära verksamheten och där du får ta stort ansvar för dina områden, så väl som att hjälpa dina kollegor. För att lyckas i den här rollen är det viktigt att du är noggrann, kvalitetsmedveten och har god samarbetsförmåga.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
– att självständigt sköta hela löneprocessen för ca 200 löner
– löpande löneadministrativa arbetsuppgifter
– kollektivavtalstolkningar
– att agera rådgivare kring lönefrågor gentemot befälhavare och HR-kollegor
– samarbeta med ekonomifunktionen

Din profil
– minst 5 års erfarenhet av självständigt lönearbete
– gedigen kunskap om hela löneprocessen
– vana av att tolka kollektivavtal
– flerårig kompetens av bokföring/bokslut samt kontoavstämningar
– god vana att arbeta med Officepaketet, främst Excel
– du talar och skriver flytande svenska och engelska

Vi arbetar i Agda och Omega och visst är det bra om du har erfarenhet av dessa, men om du inte har det, så kommer dina erfarna kollegor att snabbt sätta in dig i de båda systemen.

Om företaget
Soya Group består av ett antal företag, helägda eller delägda, som är verksamma inom huvudsakligen tre olika områden; shipping, fastigheter och miljöteknik. Varje affärsområde ansvarar för att operativt driva och utveckla sin verksamhet i linje med Soya Groups värderingar. Koncernen omsätter ca 20 miljarder kronor. Ungefär 1 500 personer arbetar i koncernens bolag.
Koncernens bolag använder en gemensam supportorganisation, Soya Group Support AB, som består av ett antal koncernfunktioner för intern och extern kommunikation, miljö, ekonomi, treasury, HR, IS/IT och säkerhet, och har omkring 80 medarbetare. Våra koncernspråk är svenska och engelska.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående. Du kommer att ha din arbetsplats på Soya Groups huvudkontor på Söder. Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor kontakta Cecilia Lundberg, cecilia.lundberg@inhouse.se. Av GDPR-skäl tas ansökningar ej emot via mail.

Sök jobbet

Kontaktperson

Cecilia Lundberg
cecilia.lundberg@inhouse.se

Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Sök det här jobbet Sök det här jobbet Tipsa en vän

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Se alla lediga jobb Logga in här

Gör succé på arbetsintervjun

Gör succé på arbetsintervjun – våra bästa tips!

Är du på gång att byta jobb? I den här guiden går vi igenom de bästa tipsen för att maximera arbetsintervjun.

Ladda hem guide »