Event / Internkommunikatör

Om kunden / About the Client
Svensk Fastighetsförmedling grundades 1937 av Eric H. Lundgren i Linköping. En visionär och entreprenör ut i fingerspetsarna. Redan från starten hade Lundgren sin vision klar för sig – en rikstäckande kedja med de allra bästa mäklarna. När Svensk Fastighetsförmedling firade 10-årsjubileum var det en etablerad kedja med 63 kontor runt om i Sverige, 2014 är den siffran runt 230. Under 2013 förmedlade Svensk Fastighetsförmedling 29 500 villor, fritidshus och bostadsrätter samt kommersiella fastigheter, rörelser och lantbruk till ett förmedlingsvärde av 50 miljarder kronor. 2013 placerar sig åter igen Svensk Fastighetsförmedling i toppskiktet med en tredje plats i employer branding-företaget Universums årliga undersökning ”Sveriges bästa arbetsgivare”. I Sveriges bästa arbetsgivare är det företagets egna medarbetare som betygsätter sin arbetsgivare. Läs mer på www.svenskfast.se

Arbetsbeskrivning / Work Description
Svensk Fastighetsförmedling söker en ny driven kollega till marknads- och kommunikationsavdelningen. Ditt uppdrag blir att vara med på deras utvecklingsresa och säkerställa att rätt information planeras, samordnas och kommuniceras.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
Du kommer att vara navet för företagets kommunikation. Tjänsten handlar om att samordna och utveckla den interna informationen med de externa aktiviteterna. Du behöver vara strukturerad och självgående och i arbetet ingår att vidareutveckla den interna kommunikativa plattformen agilt, varför Svensk Fastighetsförmedling även lägger stor vikt på kreativitet och problemlösningsförmåga.

I tjänsten kommer du även att:
– Arbeta med kundkommunikation, bland annat skriva och redigera texter för nyhetsbrev, broschyrer, pressreleaser och produkterbjudanden.
– Dina kommunikationskanaler är bland annat intranät, events, webbplats och sociala medier. Eftersom du till stor del kommer att arbeta självständigt finns stora möjligheter att ta egna initiativ och utvecklas i rollen.
– Planera, leda och koordinera projekt.
– Hålla i presentationer.

Din profil / Your profile
Kvalifikationer:
– Akademisk examen inom informations- och kommunikationsområdet.
– 3-5 år arbetslivserfarenhet från en liknande roll gärna från en organisation som genomgått en förändringsresa.
– God förmåga att formulera sig i skrift och förstå vikten av ett ”säljande” språk.
– Du tycker om att arbeta både strategiskt och operativt.
– Förhandlingsvana och erfarenhet av att arbeta med leverantörer i olika branscher för att maximera effekten av varje investerad krona.
– Drivande, strukturerad och kreativ.

Personlighet
– Handlingskraftig och utåtriktad.
– Kreativ och nytänkande.
– Självgående, strukturerad och initiativtagande.
– Du är utåtriktad och ser dialog och kommunikation som en naturlig del i processen av att skapa god marknadsföring.
– Eftersom detta är en ny roll är det viktigt att du trivs med och har förmågan att själv vara med och forma rollen.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på huvudkontoret i Liljeholmen, söder om Stockholm.
Intervjuer sker löpande så skicka din ansökan redan idag. Sista ansökningsdag 2014-10-31

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR , Administration och Management Consulting.