Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / Executive Assistant och redo för din nästa utmaning?

Är du den vi söker?

Vill du fortsätta utvecklas i rollen som Executive Assistant på ett internationellt bolag? Har du vana av att arbeta på engelska och är en organiserad gatekeeper och problemlösare? Är du positiv, nyfiken och med förmågan att prioritera och skapa rätt förutsättningar för VDs vardag?

Arbetsbeskrivning

I rollen som Executive Assistant kommer du att vara VD:s högrahand och dina dagar varierande, men huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • Hantera kalender och bokningar för VD och i vissa fall ledninggrupp – agera gatekeeper
  • Boka möten, koordinera och planera
  • Boka resor, hotell och planera för en effektiv och smidig logistik
  • Administrativt stöd till VD
  • Förbereda inför styrelse- och ledningsgruppsmöten. Agenda, protokoll och uppföljning
  • Arrangera och koordinera evenemang, konferenser och event
  • Skapa/uppdatera rapporter och presentationer
  • Projektleda interna aktiviteter och projekt
  • Uppdatera dokument och publicera nyheter på intranätet och externa webben
  • Ansvara för teknik vid Teams–möten/digitala möten, så som ljud, uppkoppling, kameror etc. (vid till exempel webbinars, möten och Town halls).

Din profil

För att lyckas i rollen som Executive Assistant är du flexibel, strukturerad och noggrann. Du har ett positivt förhållningsätt och är en van problemlösare. Du tycker om att ge service, är prestigelös som person och kan ta i där och när det behövs, samtidigt som du har hög integritet. I rollen ställs det höga krav på att du kan kommunicera mycket väl på både svenska och engelska, du är trygg i detta och även i rollen som assistent. Du är driven, arbetar proaktivt och kan prioritera bland uppgifter samt har en god affärsmässig förståelse och professionell framtoning. Vad gäller system, är du en van användare av Officepaketet och att arrangera digitala möten. Du är tydligt strukturerad och levererar med stor noggrannhet och flexibelt, trivs i en miljö där det händer mycket och att vara på kontoret!

Om företaget

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och bemanning.
Vi är specialister inom kommunikation, ekonomi, business services och HR. På Inhouse utgår vi alltid från människorna när vi tillsammans med våra uppdragsgivare utvecklar organisationer. Vi kallar detta för People Management. I samma anda vill vi vara engagerade och nära dig som kandidat eller konsult i vårt nätverk. Vi värnar om din utveckling och hoppas kunna bidra med spännande uppdrag i många olika typer av organisationer. Som konsult på Inhouse kommer du att känna av att vi lever våra värdeord - samverkan, personliga & utmanande!

Övrigt

Vi kommer att träffa kandidater löpande på förutsättningslösa möten för att sedan framgångsrikt kunna matcha med dina önskemål och kompetens när våra uppdrag kommer in. Rollen är på heltid och tillsvidare. Vi är tacksamma om du endast ansöker med ditt CV. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg att få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester och djupintervjuer. 

Vid frågor kontakta Sofia Hoffman Wetterborg, sofia.hoffman.wetterborg@inhouse.se

Varmt välkommen med din ansökan!
 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Sofia Hoffman Wetterborg

sofia.hoffman.wetterborg@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!