Denna tjänst är inte längre aktuell.
Executive Assistant till Elof Hansson
Vill du arbeta som Executive Assistant på ett internationellt bolag? Har du tidigare erfarenhet av rollen? Vi söker vi nu en assistent till koncern-vd på Elof Hansson för ett konsultuppdrag på 6 månader
I rollen kommer du att assistera Koncern-VD i hans vardag men även självständigt driva olika projekt. Du är en del av ledningsgruppen och kommer att agera bollplank till Koncern-VD.
Exempel på arbetsuppgifter
• Administrativ support till VD samt kontinuerligt bistå VD i det dagliga arbetet
• Förberedelser inför ledningsgruppsmöten och styrelsemöten
• Protokoll och mötesdokumentation
• Boka resor, möten och konferenser
• Administrera reseräkningar och fakturahantering
• Självständigt arbete i interna projekt
• Arbeta med företagets kommunikation
Kvalifikationer
• Akademisk utbildning inom Business administration eller annan relevant utbildning
• Tidigare erfarenhet som assistent på ledningsnivå
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
• Hög digital kunskap och mycket goda kunskaper i Office-paketet
• Meriterande är erfarenhet av styrelsearbete
För att lyckas i rollen är du flexibel, strukturerad och kommunikativ. Du har ett positivt förhållningsätt och tycker om att ge service. Vidare är du ansvarstagande, arbetar proaktivt och du kan prioritera bland uppgifter. Du har ett affärsmässigt tankesätt och är en prestigelös person som kan ta i där det behövs samtidigt som du har hög integritet.
Om företaget
Elof Hansson Group is a global company with extensive specialist knowledge in the business areas; trading, project management and real estate. As a business facilitator, Elof Hansson connect buyers and sellers, and help them to make good deals all over the globe. Elof Hansson also creates added value for its customers and suppliers in the areas of financing, marketing, shipping and risk management. Elof Hansson has around 270 employees around the world, of which about ninety work at the head office in Gothenburg. Our employees are our most important asset and it is through everyone's contributions, skills and efforts combined that makes us successful. You come work for us, we give you the world!
Övrigt
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader med start i augusti 2021. Har du frågor kring uppdraget eller processen är du välkommen att kontakta Karin Fritzon på Inhouse, karin.fritzon@inhouse.se. Vi ser framemot din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Visstidsanställning
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Västra Götalands län