Executive Assistant till SGDS Gruppen AB
Vill du arbeta i ett spännande globalt bolag som erbjuder utvecklingsmöjligheter och intressanta arbetsuppgifter? Som Executive Assistant på Saint Gobain Distribution Sweden (SGDS) kommer du att arbeta tillsammans med företagets nya koncernchef Annica Hagen. Rollen innebär stor variation och flera viktiga ansvarsområden.
Om rollen
I rollen som Executive Assistant arbetar du nära SGDS koncernchef, Annica. Du kommer befinna dig i en händelserik miljö där du förväntas ta ett stort ansvar för uppgifter som rör Annicas arbetsdag, samt att hennes kalender planeras väl. Du behöver ha god insyn i och bra förståelse för affären och agera mer business partner än assistent. Arbetet innefattar förutom administrativt stöd även en del projektledning och formalia kring ledningsgrupps-och styrelsemöten. Vidare kommer du att stötta resten av ledningsgruppen med exempelvis att boka resor, förbereda inför besök, projektkoordinera konferenser och möten. Du kommer att utgå från vårt nya kontor i Bromma. Du har talang för att leda medarbetare, då det ingår medarbetaransvar för två receptionister och en vaktmästare.
Är du min business partner? Vill du få möjlighet till en händelserik vardag där du driver egna frågor, jobbar affärsnära på ett internationellt, spännande bolag med visionen att vara den ledande möjliggöraren av hållbart byggande. Jag heter Annica Hagen och började i maj som koncernchef på SGDS Gruppen och söker nu min EA. - Annica Hagen, koncernchef SGDS Gruppen
Huvudsakliga ansvarsområden
- Administrativt stöd till huvudsakligen koncernchef samt ledningsgrupp
- Agera bollplank till Annica och vara hennes gatekeeper
- Helhetsansvar för kalender och planering av Annicas tid
- Administrera ledningsgrupps- och styrelsearbete, inklusive framställa presentationsmaterial
- Utveckla kontors- och administrativa rutiner och höja den digitala nivån
- Ansvara för funktionerna facility- och office management genom att indirekt säkerställa att HK håller en god arbetsmiljö
Exempel på arbetsuppgifter
- Ansvar för resebokningar och tillhörande logistik såsom transport och hotell
- Kalenderkoordinering
- Ta fram och sammanställa material och presentationer inför möten, konferenser och ledningsmöten
- Stötta ledningsgruppen med internkommunikation
- Protokollförare under möten samt uppföljning på punkter
- Driva mindre projekt
- Säkerställa att rutiner uppdateras och efterlevs inom facility-/office-området och driva förbättringsarbete avseende kontorets arbetsmiljö
- Leda och stötta dina medarbetare så de kan växa och lyckas i sin roller
Vi söker dig som
- Genom tidigare arbetslivserfarenhet är trygg i rollen som assistent
- Genuint intresserad av att jobba affärsnära och internationellt
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper i office-paketet, framför allt Power Point och Word
Som person är du både flexibel och strukturerad och gillar att jobba på ett resultatorienterat sätt. Dagarna i rollen som Annicas högra hand är fartfyllda och händelserika, vilket gör att du behöver ha förmåga att jobba på entusiastiskt och positivt även i tuffa situationer. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett realistiskt sätt och med hög integritet.
Du tycker det är roligt med många olika kontaktytor och du gillar att skapa samarbete med personer på olika nivåer i organisationer. Självklart har du servicen i blodet - du älskar att leverera med hög kvalitet, på en hög servicenivå. Vi ser gärna att du minst har 6 års erfarenhet som Executive Assistant och känner dig trygg i rollen, då du förväntas kunna verka både strategiskt och operativt.
Om SGDS
SGDS Gruppen ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain och omfattar bolagen Dahl, Bevego, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel. SGDS Gruppen supporterar alla våra bolag med moderna, smidiga processer inom: ekonomi, administration, HR, hållbarhet, affärsutveckling, IT och Supply Chain. Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 19 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. https://www.sgdsgruppen.se
Övrigt/Vad händer nu?
I den här rekryteringen samarbetar SGDS med Inhouse. Tjänsten är en anställning tills vidare, med start enligt överenskommelse. Låter det intressant? Ansökningarna kommer att hanteras löpande så vänta inte med din ansökan!
Du behöver inte skicka med något personligt brev utan ditt CV räcker gott och väl. Arbetspsykologiska tester utgör en del av urvalet. Vid frågor, kontakta rekryteringskonsult Sofia Hoffman Wetterborg, sofia.hoffman.wetterborg@inhouse.se eller Helene Leitner Larsson, helene.leitner.larsson@inhouse.se
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län