Exportsäljare till Chevalier

Är du den vi söker?
Vi på Chevalier älskar det vi håller på med. Nämligen att skapa jakt- och fritids- kläder med mycket hög kvalité och en känsla för stil. Det har vi gjort i 70 år och enligt oss har resan bara börjat. Vi älskar så klart att vistas ute i skog och mark. Att ta hand om det fina jakt-arv vi har i Sverige och vara en ledare inom god jaktetik och kunskap om djur och natur. För oss är gemenskap ett ledord, vi månar om varandra, våra jaktkamrater – vilka de än månde vara – våra kunder, samarbetspartners och kollegor.
Vi är inne i en fas med stark tillväxt och höga ambitioner inför framtiden. Med ett starkt varumärke som grund, långsiktiga ägare och engagerad personal skall vi fortsätta växa inom såväl befintliga som närliggande kund– och produktsegment.
Chevalier ingår i koncernen Open Air Group som tillhandahåller varumärken som Alaska, Burell, Valio och Tracker.

Nu vill vi stärka upp vår organisation med en Exportsäljare som även kommer arbeta med koncernens övriga varumärken.

Arbetsbeskrivning
I rollen som Exportsäljare är du anställd i Chevalier, men arbetar även med koncernens andra varumärken som Alaska, Burrell, Valio och Tracker.
Du ansvarar för att driva försäljningen på den europeiska marknaden med stort fokus på den tyska marknaden. Du skapar tydliga planer och ser till att det blir genomfört i respektive land och skapar bästa möjliga förutsättningar för våra agenter och distributörer att sälja.

Arbetsuppgifter:
– Skapa försäljnings/marknadsplan och taktisk plan per land kopplat till budgetmål
– Driva försäljning och marknadsplan i respektive land
– Synka allt försäljningsarbete med sortiments- och marknadsavdelning

Dina kvalifikationer
– Du har god erfarenhet av att driva försäljning, både på egen hand och genom andra
– Du har stor vana vid att skapa och följa upp försäljningsplaner
– Du har hög social förmåga och ett stort intresse av att samarbeta med agenter/distributörer
– Dokumenterad erfarenhet från internationell försäljning
– Högskoleexamen eller motsvarande eftergymnasial utbildning
– Mycket goda kunskaper i Svenska, Tyska och Engelska, övriga europeiska språk är meriterande

Din profil
– Du är affärsinriktad och lägger mycket energi i ditt arbete
– Du tar stort ansvar och ser till att dina mål uppfylls
– Du tar initiativ, har förmåga att förankra dem och se till att de genomdrivs
– Du är van vid att resa och har möjlighet till frekvent resande i Europa
– Du har hög energi och en positiv inställning
– Du älskar att arbeta med människor

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Du är placerad på kontoret i Mölnlycke. Låter det som en intressant tjänst, välkommen med din ansökan. Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta erik.andersch@inhouse.se eller Lena Serner på lena.serner@inhouse.se

Sök jobbet

Kontaktperson

Erik Andersch
erik.andersch@inhouse.se

Erik Andersch
Anställningsomfattning

Heltid

Anställningsform

Tillsvidareanställning

Tjänstgöringsort

Västra Götalands län

Sök det här jobbet Tipsa en vän

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Se alla lediga jobb

Ansökan

Upload

För att skicka in din ansökan måste du också bifoga ditt CV

I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.

Liknande artiklar