Inhouse / Jobb / Fraud Analyst

Är du den vi söker?

Vi söker dig med ett stort intresse av kundkännedomsfrågor och som vill arbeta som konsult hos Inhouse för uppdrag inom bank- och finansbranschen. Genom din kunskap och drivkraft för rättssäkerhet, bidrar du till att förhindra finansiell kriminalitet i rollen som Fraud Analyst. Vill du vara med och bidra till ett bank- och finansklimat fritt från penningtvätt och finansiering av terrorism? Då är du välkommen med din ansökan!

Arbetsbeskrivning

Enhetens uppgift är att identifiera bedrägliga transaktioner och förhindra att banken och bankens kunder utsätts för bedrägerier samt drabbas av monetära förluster. Uppdraget innebär en tempofylld och varierande arbetsdag med olika arbetsmoment som bland annat innebär kontakt med bankens kunder, kontor och myndigheter. I denna roll kommer du att prata med bedrägeriutsatta kunder, det är därför viktigt att man är lyhörd, empatisk, tänker logiskt samt ser mönster och beteenden för att på ett pedagogiskt sätt kunna förklara för kunder och kontor hur bedragare tänker och fungerar i sina försök att utföra bedrägliga transaktioner. Uppdraget löper under cirka 6 månader och startar snarast möjligt. För rätt kandidat finns mycket goda möjligheter till anställning hos kunden efter uppdragets slut.

Din profil

Du tillför värde till denna bank genom att besitta en förkärlek för samhällsnytta, kundkännedomsfrågor och noggrannhet. Vi ser att du har minst två års arbetslivserfarenhet av roller inom Fraud. Vidare innehar du en akademisk utbildning inom relevant område, exempelvis ekonomi, juridik och/eller statsvetenskap. Vi ser att du talar svenska och engelska flytande, både i tal och skrift. För banken är det värdefullt att du besitter en inre viljekraft att ge god service till banken och dess innevarande kunder.

För att lyckas i denna roll har du höga ambitioner för dig själv och din leverans. Som person arbetar du effektivt, strukturerat och framåtblickande, för att skapa värde på arbetsplatsen. Du är van vid att arbeta självständigt, under högt tempo och med ett lösningsorienterande förhållningssätt. För att trivas i rollen har du en känsla för att skapa bäst resultat i dialog med andra och besitter en naturlig teamkänsla.

Konsult på Inhouse

Som konsult på Inhouse kommer du att känna av att vi lever våra värdeord - samverkan, personliga & utmanande! Du erbjuds självklart en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. Vi älskar att träffa våra konsulter och ser till att ha roligt tillsammans. Vi bjuder regelbundet in till t ex lunch, konsultträffar och andra aktiviteter. Ett nära samarbete är viktigt för oss och våra konsultchefer är både närvarande och kunniga.

Hos oss kan du välja om du vill vara anställd eller fakturera via eget bolag. Oavsett vilket kan du kan ställa höga krav på oss som arbets- och uppdragsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning och ute på dina uppdrag. Vi värnar om din utveckling och hoppas kunna bidra med spännande uppdrag i många olika typer av organisationer.

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Våra affärsområden är HR, ekonomi & finans, marknad & kommunikation, business services och Talents by Inhouse. Det är viktigt för oss att vara värdefulla rådgivare till våra uppdragsgivare, därför har alla som arbetar på Inhouse varit verksamma inom sina områden.

Ansök enkelt med ditt CV 

Du söker uppdraget enkelt med ditt CV här direkt på hemsidan. Vi önskar inte ett personligt brev och du kan inte heller söka via mail. Vänta inte med att söka, då urval och intervjuer sker löpande.

Efter att du skickat in din ansökan kommer du få tydlig återkoppling på hur processen ser ut framåt. Processen kan innehålla urvalsfrågor och arbetspsykologiska tester.

För mer information eller frågor, kontakta Christofer Seward på Christofer.Seward@inhouse.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Värt att veta!

Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Inhouse (eller fakturerar oss) och arbetar ute på uppdrag hos vår beställande kund. Uppdraget är på heltid, cirka 6 månader med start önskad start ASAP. Du kommer att arbeta på plats i Malmö, med viss möjlighet till distansarbete.

Sök jobbet

Anställningsomfattning

AML analytiker

Tjänstgöringslän

Skåne län

Tjänstgöringsort

Malmö

Kontaktperson

Rebecca Forsgren

rebecca.forsgren@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan