Kontakt

Head of CRM Norden – Nordnet


Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en analytisk Head of CRM Nordic som har erfarenhet av, och kunskap kring att utveckla och driva framgångsrika CRM-kampanjer ur ett multikanalperspektiv. Vi söker nu dig som kan ta det övergripande ansvaret för att driva och utveckla Nordnets CRM-arbete vidare på våra fyra marknader: Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Den vi söker kommer vara ansvarig för teamet som ansvarar för kundlivscykeln som exekveras i alla Nordnets kanaler. Teamet som du leder ansvarar även för segmenteringen samt arbetar nära Analytics för att få stöd i analys av kampanjer och kundbeteenden. Vi ser att du har mycket goda kunskaper kring hur man arbetar med Marketing automation och automatiserad kundkommunikation. Du kommer ansvara för strategier och taktiska åtgärder för att vidareutveckla Nordnets kundlivscykel i syfte att uppnå ökad intjäning per kund.
Rollen kommer ha ett personalansvar för 8-9 personer med budgetansvar. Som Head of CRM Nordic ingår du i marknadsavdelningens ledningsgrupp och rapporterar till Chief Marketing and Analytics Officer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir:
• Övergripande strategiskt och operativt ansvar för all CRM-bearbetning
• Framtagning och implementering av kommunikationsplan och bearbetning för CRM-arbetet
• Ansvarig för uppföljning av nyckeltal, analyser och segmentering i kunddatabasen för att maximera ROI
• Kravställare på CRM-plattform och integrerade utvecklingsprojekt
• Kravställa/analysera kundundersökningar och rapporter
• Ansvarig för upphandlingar inom CRM
• Budgetansvar med löpande uppföljning
• Personalansvar och ledarskap

Vi söker dig som:
• Har utbildning inom ekonomi/marknadsföring och har en väl utvecklad kunskap inom CRM och Marketing automation
• Har erfarenhet av multikanalsstrategier och har en god förståelse kring digitala kanaler och den kanaloberoende kundresan
• Minst 5-8 års erfarenhet av strategiskt och operativt CRM-arbete gärna från ett snabbrörligt företag
• Har en strategisk helhetssyn, är strukturerad, har en förmåga att hålla ett högt tempo och många projekt löpande samtidigt
• Är kommunikativ och serviceminded då du har en nyckelroll inom organisationen med många kontaktytor såväl internt som externt
• Ledarerfarenhet med en värderingsstyrd och coachande ledarstil