Head of HR till United Screens

Är du den vi söker?
Vill du arbeta i en entreprenörsdriven miljö med härliga kollegor? United Screens fortsätter sin tillväxtresa och behöver förstärkning av en Head of HR. Bolaget sitter i trevliga lokaler i centrala Stockholm.

Arbetsbeskrivning
Som Head of HR på United Screens är du den som har det övergripande ansvaret för allt HR-arbete. Du kommer att arbeta internt med alla våra team och funktioner, som i dag består av cirka 65 medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Du är med och utvecklar United Screens genom att driva HR-arbetet på nordisk nivå.

Rollen som Head of HR innebär att du:

– Har det övergripande ansvaret för att utforma och verkställa HR-arbetet, samt att koordinera ditt arbete med resten av organisationens syften och mål.
– Ansvarar för återkommande HR-projekt såsom lönerevision, veckovisa medarbetarundersökningar, löpande HR-rapportering till våra ägare och stöd till chefer inför medarbetarsamtal.
– Är ytterst ansvarig för våra rekryteringsprocesser.
– Agerar chefsstöd till våra chefer.
– Sitter med i United Screens ledningsgrupp.
– Arbetar med att vidareutveckla våra interna policies och rutiner, samt leder och följer upp interna utbildningar i dessa.
– Arbetar med arbetsrätt, fackliga förhandlingar, arbetsmiljöarbete och rehabiliteringsärenden.
– Dokumenterar, tar fram handlingsplaner och uppföljningar gällande arbetsmiljö, lönekartläggning och andra viktiga personalfrågor.
-Sköter en del HR-administrativa uppgifter.

Din profil
Som person är du modig, handlingskraftig och resultatorienterad. Vi söker dig som är självgående och som gillar att arbeta i en mycket dynamisk miljö där förutsättningar och behov ständigt förändras. Vi tror att du har ett starkt engagemang för HR-frågor, likväl som att bidra till att driva verksamheten framåt. Troligtvis har du arbetat minst 5 år brett med HR, i en snabbrörlig bransch där du varit med och byggt upp processer, rutiner och arbetssätt.
För att bli framgångsrik i rollen som Head of HR är det viktigt att vara utåtriktad, lyhörd och ha lätt för att skapa förtroende och relationer. Du har hög integritet och en god affärsmässig förståelse och är van att arbeta verksamhetsnära.

Troligtvis har du
– Akademisk examen inom HR eller liknande.
– Tidigare erfarenhet av en ledande befattning.
– En förmåga att vara förändringsbenägen och gilla att jobba på ett bolag som växer och är i ständig utveckling.

Då du kommer att ha löpande kontakt med våra ägare i Luxemburg är det viktigt att du kan tala och skriva engelska obehindrat.

Om företaget
United Screens är Nordens största multiplattform-nätverk och vi arbetar med många av Sveriges största youtubers och influencers, och många av de största varumärkena i Sverige. Sedan starten 2013 har vi vuxit till att bli 65 personer, i fyra länder, som varje dag arbetar för våra youtubers, influencers och kunder, inom områden som försäljning, partner management, projektledning, produktion, legal och kommunikation. Tre år i rad har vi blivit nominerade till Årets säljorganisation, ett prestigefullt pris som vi vann 2016 och är väldigt stolta över.

Övrigt
Tjänsten är en rekrytering, heltidsanställning med start så snart som möjligt. Låter det intressant? Vänta inte med din ansökan då intervjuer sker löpande. Vid frågor, kontakta rekryteringskonsult Jessica Johansson, jessica.johansson@inhouse.se eller rekryteringskonsult Cecilia Lundberg, cecilia.lundberg@inhouse.se
OBS! Ansökningar tas inte emot på mejlen.