Denna tjänst är inte längre aktuell.
Hööks söker CRM ansvarig
Är du den vi söker?
Älskar du att kombinera kommunikation med teknik för att skapa den bästa kundresan? Vill du ansvara för CRM på Skandinaviens ledande företag inom hästsport? Om du dessutom har ett stort häst- och djurintresse så är detta garanterat ett drömjobb för dig!
Arbetsbeskrivning
I vår strävan efter att skapa bästa möjliga dialog med våra kunder söker vi nu denna nyckelperson till marknadsteamet. Hööks verkar i en bransch med hög kundlojalitet, vilket gör jobbet roligt och intressant. Här blir du en viktig del i en växande verksamhet och i rollen får du möjlighet att utvecklas tillsammans med härliga kollegor i en för bolaget ny roll.
Vi söker dig som är målinriktad och drivs av att utveckla kundresan och stimuleras av lönsamma affärer. Du befinner dig i gränslandet mellan det kreativa och det tekniska och får arbeta med båda delar allt utifrån ett kundperspektiv.
Som CRM-ansvarig ansvarar du för att driva utvecklingen av Hööks CRM-arbete på samtliga marknader och ser till att vi levererar relevant kommunikation som skapar värde för våra kunder.
Här får du möjligheten att vara med och utveckla Hööks CRM-strategi samt funktionalitetsutveckling som ger våra kunder starka incitament att handla hos oss igen.
Du förväntas föreslå, driva och operativt genomföra säljdrivande och lojalitetsskapande aktiviteter i kanaler som e-mail och postala utskick. Du tar datadrivna beslut för att säkerställa att vår kommunikation upplevs som relevant för olika kundsegment.
Exempel på ansvarsområden:
- Ansvarig för den övergripande CRM-strategin på samtliga marknader
- Framtagande av aktivitetsplan och integrering av den i företagets övriga kampanj- och aktivitetsplan
- Driva och utveckla kundkommunikationen och automationer under hela kundresan
- Kontinuerlig analys och uppföljning av kunddatabas och genomförda aktiviteter i syfte att hela tiden lära och utveckla
- Definiera och följa upp KPI:er samt skapa rapporter och löpande föreslå justeringar i kommunikationen
- Projektleda it-och utvecklingsprojekt kopplade till CRM
- Superuser för Voyado
- Omvärldsbevaka trender och nyheter inom CRM och kundupplevelse
Din profil
För att bli framgångsrik i rollen har du minst 3 års erfarenhet av CRM-arbete och digital kommunikation via olika CRM-verktyg. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av att delta i uppbyggnad och implementation av ny CRM-strategi.
För att lyckas och trivas i denna roll ser vi att du är både strategisk och analytisk samt digitalt kunnig med förmågan att få saker att hända. Du vet vikten av samspelet mellan analys, data, kommunikation och kanaler som fungerar.
Du har vana av att arbeta i något CRM-system, erfarenhet från Voyado är meriterande, vidare ser vi gärna att du har dessa delar i din bakgrund:
- Erfarenhet av kundresor/kundupplevelser
- Förmåga att arbeta både strategiskt och operativt
- God förståelse för marknadsföring och försäljning
- Förståelse för IT, både som superuser och som kravställare mot leverantörer
- Är en duktig projektledare
Som person är du driven och kommersiell med en strukturerad och noggrann sida. Du är självgående och trivs i en roll med stort eget ansvar där du kan hålla många bollar i luften och samtidigt har förmågan att prioritera.
Du är en engagerad och möjlighetsorienterad person som har lätt för att samarbeta. Vi ser att du har ett affärs- och kundorienterat förhållningssätt och en god social- och kommunikativ förmåga. Du är målinriktad och kommersiell med kapacitet att driva, planera, leda och genomföra arbetet utifrån gällande förutsättningar, verksamhetsmål och tidplaner.
Du har en relevant akademisk examen och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Om företaget
Hööks Hästsport AB är Skandinaviens ledande företag inom hästsport och har ett stort sortiment med allt för ryttare, häst och hund. Hööks har ett stort nät av butiker i Sverige, Norge, Danmark och Finland samt försäljning via webbutik.
Om Inhouse
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Övrigt/Vad händer nu?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Du är placerad på kontoret i Viared, Borås. I den här rekryteringen samarbetar vi med Inhouse Väst. Vi intervjuar löpande så vänta inte med din ansökan. Har du frågor kring rollen eller processen är du välkommen att kontakta Sofia Lidenhed sofia.lidenhed@inhouse.se eller Erik Andersch erik.andersch@inhouse.se Vi ser fram emot din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Västra Götalands län