Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / HR-administratör till Arbio

 

Är du den vi söker?

Är du i början av din karriär, kanske jobbat några år efter examen, och önskar arbeta brett inom hela HR-området? Trivs du i en stöttande och serviceinriktad roll och vill samtidigt bidra till samhällsnytta? Som HR-administratör på Arbio får du möjlighet att arbeta och utvecklas i ett bolag vars medlemsorganisationer präglas av kunskap, professionalism och expertis.
För dig med rätt inställning och energi finns stora möjligheter att utvecklas och ta ansvar! Tjänsten ger dig en mångfacetterad arbetsdag med brett innehåll, i en kompetenstung organisation. Låter det intressant? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Arbetsbeskrivning

Som en del av verksamhetsstöd, ett team på åtta personer, ansvarar du för HR-stöd till verksamheten, som består av fyra medlemsorganisationer inom ”den gröna näringen”. Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av HR-administration inom det löpande operativa HR-arbetet. Tillsammans med chefen för verksamhetsstöd har du även möjlighet att vara med och utveckla och förbättra processer tillämpliga för hela organisationen.
Organisationerna du stöttar är inom näringspolitiken och arbetsgiveriet och verkar för att skapa förutsättningar för jobb och växande företag. I området ingår bland annat villkor för företagande och entreprenörskap, innovationskraft och en väl fungerande konkurrens. I rollen kommer du att få en unik möjlighet att ingå i Svenskt Näringslivs HR-nätverk. Detta ger dig ett ovärderligt kontaktnät och möjlighet till erfarenhets- och kunskapsutbyte med de som arbetar med HR-frågor i sfärens ca 50 olika medlemsorganisationer.
I rollen på Arbio ingår bland annat:
 

  • lönehantering och kontaktperson gentemot outsourcad lönepartner
  • uppdateringar och utveckling av personalhandbok
  • ta fram och/eller utveckla policys
  • rutiner för on- och offboarding
  • assistera vid rekrytering
  • arbetsmiljöfrågor
  • stöd till chefer i personalärenden
  • hantering av arvoden till styrelser
  • kontakt gentemot företagshälsovård
  • säkerställa övrig HR-administration

Din profil

Som person trivs du med att ta eget ansvar och du agerar serviceinriktat och prestigelöst. Integritet och respekt för andra människor är nyckelkompetenser i din roll. Du värdesätter kvalitet och kan jobba såväl självständigt som i team. För att lyckas i rollen tror vi att du har ett strukturerat arbetssätt, är kommunikativ och har god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter.
Då du i rollen ansvarar för lönehanteringen tillsammans med outsourcad partner ser vi också som viktigt att du har mycket god förståelse kring regelverket för lön.
Du har en eftergymnasial utbildning inom HR och några års erfarenhet av administrativt och coachande HR-arbete. God kunskap i både svenska och engelska är en nödvändighet.
 

Om företaget

Arbio AB är servicebolaget för Föreningen Sveriges Skogsindustrier (Skogsindustrierna), Grafiska Företagen, Trä- och Möbelföretagen (TMF) och Gröna arbetsgivare. Verksamhetsstöd på Arbio består av åtta personer inom områden som ekonomi, HR, IT och medlemsservice.
 

 

Övrigt/Vad händer nu?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (6 månaders provanställning) och du kommer att utgå från Arbios kontor, fint beläget på Storgatan i Stockholm. Om du tycker det här låter som något för dig så ansök enkelt med ditt cv, du behöver inte skicka med något personligt brev. Arbetspsykologiska tester är en del av urvalet i den här rekryteringsprocessen. Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka din ansökan. För frågor om rollen, kontakta rekryteringskonsult Jessica Johansson, jessica.johansson@inhouse.se

 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Jessica Johansson

jessica.johansson@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!