Kontakt

HR-administratör till stort logistikföretag


Är du den vi söker?
Vi söker en självgående och nyfiken HR administratör till ett nordiskt logistikföretag i söderort. Ett spännande uppdrag med varierande arbetsuppgifter i en kreativ miljö! Detta är ett konsultuppdrag på 100 % med start omgående. För rätt person så övergår konsultuppdraget i en anställning hos vår kund efter sommaren 2018.

Arbetsbeskrivning
Vår kund är ett nordiskt logistikföretag med huvudkontor i söderort. HR-avdelningen i Stockholm söker nu en ersättare till deras HR-administratör som slutar i maj.

I rollen ingår bland annat:
• Daglig HR-administration
• Supportera organisationen i HR-relaterade frågor så som avtal, förmåner, arbetsrättsliga frågor, policyfrågor m.m.
• Administration kring företagets tjänstebilar
• Statistik och nyckeltalsrapportering
• Pensionsadministration
• Supportera HR-chefer i det dagliga arbetet
• Ständigt arbeta med att förbättra processer och driva dessa framåt

Din profil
Vi söker dig som har en utbildning inom HR eller lön, samt något års erfarenhet från HR-administration. Som person är du noggrann, strukturerad och serviceminded. Du trivs med att arbeta i en supportroll och tycker att administration är roligt. Du är en person som tar tag i saker, är nyfiken och har lätt för att lära. Är du driven och framåt finns stora möjligheter att utvecklas i sin roll.

Övrigt
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 100% med start omgående! För rätt person finns anställning hos kund efter sex månader. Låter det intressant? Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan! Vid frågor, kontakta Jessica Johansson, jessica.johansson@inhouse.se. OBS! Ansökningar tas inte emot på mejlen.