Kontakt

HR-ansvarig till Allied Motion


Är du den vi söker?
Vill du jobba på ett internationellt och expansivt bolag? Allied Motion söker en HR-ansvarig på 50 % till sitt Sverigekontor. Här får du ta ett helhetsansvar och ges stor möjlighet att bidra och sätta din prägel på HR-arbetet.

Arbetsbeskrivning
Som HR-ansvarig ansvarar du för att driva och utveckla samtliga HR-frågor i organisationen. Du stöttar 8 chefer och VD i alla HR-relaterade frågor och rapporterar till ekonomichefen.

Arbetsuppgifter som ingår i rollen:
• Ansvara för samtliga HR-processer som löper under året. Även driva HR-relaterade projekt som t.ex. hälsoundersökningar, kompetensplanering och jämställdhetsplan/diskriminering.
• Stötta och coacha ledare i alla typer av HR relaterade frågor t.ex. arbetsmiljö och rehabfrågor, arbetsrätt och rekrytering.
• Utveckla och uppdatera processer, rutiner och mallar inom HR-området.
• Förvaltning av GDPR.
• Introduktion av nyanställda och konsulter.
• Viss HR-administration som t.ex. anställningsavtal.

Din profil
Som person är du trygg i din HR-kompetens, du gillar att jobba på ett mindre bolag och ha huvudansvaret för alla HR-frågor. Vidare uppskattar du ett högt tempo och har en stor vilja att göra skillnad i ditt arbete. Som person är du kommunikativ, positiv och har lätt för att nätverka och ta kontakt med nya människor. Du trivs att jobba självständigt och tar ansvar för dina arbetsuppgifter, samtidigt som du är ödmjuk och har god samarbetsförmåga.

Vi tror att du har följande profil:
• Akademisk utbildning inom HR eller motsvarande.
• Flerårig erfarenhet av brett HR-arbete.
• Erfarenhet av internationellt bolag är meriterande.
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Engelska är koncernspråk.

Om företaget
Allied Motion är en global tillverkare av elektriska motorer, växellådor och elektronik som anpassas och säljes som ett helhetskoncept efter kundernas önskemål. Vi vänder oss framförallt till kunder inom fordonsindustrin och applikationer för gaffeltruckar eller tunga fordon samt tillverkare av medicinsk utrustning, såsom röntgenutrustning och rullstolar.

I Sverige är vi ca 45 anställda. Bolaget konstruerar sub-system till kunder vilka vi sedan sätter samman och levererar från vår produktion. Vi jobbar därför nära både våra kunder i Europa och våra systerföretag i USA, Europa och Kina för att hitta de bästa lösningarna.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid (50%) med start i januari 2019 eller enligt överenskommelse. Arbetsplatsen är på kontoret i Bromma. Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor, kontakta Jessica Petersson, jessica.petersson@inhouse.se