Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / HR-ansvarig till Almega

Vill du vara med och ta Almegas HR-funktion till nästa nivå?

I mer än 100 år har Almega varit en trygg punkt för de företag som velat vara goda arbetsgivare, utan att göra avkall på lönsamhet. I dag representerar vi omkring 11 500 företag i ett 60-tal branscher, som sysselsätter över en halv miljon medarbetare. Alla tjänsteföretags största tillgång är människorna som arbetar där. Som Sveriges ledande arbetsgivarorganisation inom tjänstesektorn kan vi intyga att så är fallet. Våra medarbetare och all den kunskap som de besitter är vår viktigaste tillgång. Och det värnar vi.

Nu söker vi nya kollegor till HR-teamet på Almega. I rollen som HR-ansvarig kommer du tillsammans med en HR Business Partner ansvara för Almegas transformation mot ett mer agilt, digitalt och affärsnära arbetssätt. Du som har en gedigen och bred erfarenhet av att driva HR och som vill ta nästa steg i karriären, då kan det här vara för dig – och kanske är du den vi söker!

Arbetsbeskrivning

I rollen som HR-ansvarig på Almega är din övergripande uppgift att agera HR-stöd mot Almega och våra 9 förbund– både på operativ och taktisk nivå. Du kommer att fokusera på strategiska perspektiv och leverera på de aktiviteter som får Almega att framtidssäkra sig i en digital kontext, samtidigt som du tillsammans med HR BP är med och driver det administrativa och operativa HR-året. Det ligger naturligt för dig att vilja förbättra målet att HR ska kunna erbjuda smarta och värdeskapande arbetssätt. Tillsammans med bland annat IT-ansvarig och Ekonomichef kommer du att driva framtidssäkringen inom samtliga 3 funktioner, under ledning av COO.

Rollen innefattar bl a att:

  • Tillsammans med COO driva bolagets strategiska initiativ inom kultur, kompetens och ledarskap/självledarskap
  • Ansvara för bolagets internkommunikation tillsammans med kommunikationsavdelningen
  • Driva processer och digitalisera funktionen mot Almegas strategi
  • Arbeta med ledarutveckling och förändringsledning
  • Driva utvecklingsarbetet av bolagets kultur och värderingar
  • Skapa och följa upp en långsiktig strategisk HR-plan i linje med bolagets mål
  • Sätta struktur, utveckla processer som löper längs HR-året
  • Driva arbetet med successionsplanering och kompetensutveckling
  • Förvalta och utveckla bolagets mångfalds- och jämställdhetsarbete samt hållbarhetsarbete

I rollen som HR-ansvarig rapporterar du till COO och du har som ansvar att arbetsleda en HR BP.

Din profil

Som person är du handlingskraftig, ambitiös och nyfiken. Du gillar att jobba affärsnära och fokuserar din energi och resurser på projekt och uppgifter som genererar ett mervärde till organisationen. Du sätter högsta prioritet på att uppnå mål och få arbete slutfört på ett strukturerat sätt. Du gillar att arbeta i en mycket dynamisk miljö där förutsättningar och behov ständigt förändras. I rollen som HR-ansvarig är det viktigt att etablera trovärdighet, förmedla energi och ha lätt för att skapa förtroende och relationer. Vi ser att du är trygg i dig själv och kan balansera personligt engagemang och närvaro med professionell integritet och distans.

Vi tror att du har ett starkt engagemang för HR-frågor, likväl som att bidra till att driva verksamheter framåt. Troligtvis har du arbetat flera år, brett med HR, med fördel inom näringslivet. Har du varit verksam inom komplexa organisationer och är van att supportera och coacha ledare inom flera enheter och bolag parallellt, så är det en stor fördel. På Almega pågår en digital förflyttning och därför är frågor som ledarskap och kultur viktiga. Vi hoppas därför att även dessa frågor ligger dig varmt om hjärtat.

Du har en akademisk examen inom HR eller likvärdigt. Vi ser även att du gärna arbetat med förändringsledning och tycker om att effektivisera och driva digitala processer.

Övrigt om tjänsten

Tjänsten på heltid och du är placerad på Almegas huvudkontor mitt i centrala Stockholm. Vi har ett fint varumärke och får chansen att arbeta tillsammans trevliga och kunniga kollegor. Du har även möjlighet att jobba viss del på distans. Almega erbjuder friskvård, företagshälsovård och har i övrigt fina förmåner.

Ansök enkelt med ditt CV

På Inhouse rekryterar vi kompetensbaserat för en mer rättvis process. Du ansöker därför enkelt med ditt CV här direkt på hemsidan. Vi önskar inte ett personligt brev och du kan inte heller söka via mail.
Efter att du skickat in din ansökan kommer du få tydlig återkoppling på hur rekryteringsprocessen ser ut framåt. Om du går vidare kommer du t ex som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. Vänta inte med att skicka in din ansökan, då urval och intervjuer sker löpande. För mer information eller frågor, kontakta Kajsa Tamsen på kajsa.tamsen@inhouse.se.

Varmt välkommen med din ansökan!
 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Kajsa Tamsen

kajsa.tamsen@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!