Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / HR Business Partner till Glitter

Är du den vi söker?

Vill du arbeta brett inom HR-området i en framåtsträvande och entreprenöriell verksamhet? Trivs du med att arbeta affärs- och verksamhetsnära? Glitter söker sin nya HR Business Partner som vill följa med på deras fortsatta förändringsresa.

Arbetsbeskrivning

I rollen som HR Business Partner kommer du arbeta brett med mestadels operativt HR-arbete men även med strategiskt HR-arbete. Du arbetar med hela HR-året så som rekrytering, arbetsmiljö, arbetsrätt och ledarskapsfrågor, för att både avlasta och stärka cheferna i sina roller och med HR- administration.

I rollen kommer du att agera rådgivare till chefer i alla nordiska länder. Parallellt arbetar du nära dina HR-kollegor i centrala HR-projekt som till exempel; öka digitaliseringen inom funktionen och genomföra aktiviteter för att stärka Glitter som arbetsgivarvarumärke. Vardagen förändras snabbt vilket även präglar HR:s arbete och vilka arbetsuppgifter som ligger högst på agendan.

Arbetsuppgifterna kommer att variera men i huvudsak bestå av:
 

  • Performance Management
  • Talent Management
  • Coachning och ledarskapsutveckling
  • Utbilda ledare och medarbetare i olika HR-processer
  • Arbetsrättsliga frågor och förhandlingar
  • Genomföra och sätta ihop utbildningar
  • Stötta chefer med rekrytering
  • Implementera och sätta struktur i system
  • Driva olika förändrings- och utvecklingsprojekt
  • Internkommunikation
  • HR-administration

Din profil

Vi ser att  du har en högskoleexamen inom HR/personal med beteendevetenskaplig inriktning, alternativt motsvarande utbildning. Du har arbetat ett par år med brett HR-arbete och dina kunskaper i arbetsrätt samt erfarenhet av fackliga förhandligar är goda. Det svenska- och engelska språket känner du dig bekväm i och behärskar väl i både tal och skrift.

I rollen som HR Business Partner hos Glitter förväntas du trivas i en konsultativ roll där du är ett coachande chefsstöd. Du trivs i en föränderlig miljö med varierande arbetsuppgifter där tempot är högt och du motiveras av att få möjlighet till att påverka och göra skillnad!

Du är en pålitlig kollega med integritet som skapar trovärdighet och tillit ute i organisationen och du har ett professionellt förhållningssätt till dina kollegor. Du litar på din egen förmåga och fattar tryggt beslut och tar dig an ditt arbete på ett självständigt sätt.

På Glitter arbetar de enligt sina kärnvärden: Vi tar eget ansvar, vi är engagerade, vi bryr oss och allt är möjligt! Vi tror att du känner igen dig i dessa och att de stämmer väl in på hur du verkar.

Du blir del av ett sammansvetsat team om fyra personer som arbetar tillsammans för att fortsätta utveckla den centrala HR-funktionen samt bidra till organisationen med hög service.

Meriterande:
 

  • Erfarenhet av HR-arbete inom detaljhandeln
  • Erfarenhet från nordisk arbetsrätt

Om Glitter

Glitter befinner sig i en spännande fas där bolaget de senaste åren framgångsrikt drivit långsiktig lönsam tillväxt med stort fokus på kundupplevelsen. Glitter har precis köpt upp rättigheterna till varumärkena Don Donna och Handskmakar’n – som ett fortsatt steg i deras tillväxtstrategi för att verka som specialist inom smycken, accessoarer och håraccessoarer.

Mer information om Glitter finns hittar du på deras hemsida www.glitter.se

Glitter erbjuder dig

En möjlighet att vara med och driva Glitters digitala förändringsarbete i en central organisationsstruktur där du kommer få stort eget ansvar redan från början. I denna roll har du möjlighet att påverka bolagets utveckling framåt i en snabb och kreativ arbetsmiljö.

Övrigt

I den här rekryteringen samarbetar Glitter med Inhouse. Tjänsten är en tillsvidareanställning, med start enligt överenskommelse. Låter det intressant? Ansökningarna kommer att hanteras löpande så vänta inte med din ansökan, sök redan idag!

Tjänsten är placerad i Stockholm och du kommer sitta i Glitters trivsamma lokaler vid Slussen.

Du behöver inte skicka med något personligt brev utan ditt CV räcker gott och väl. Arbetspsykologiska tester utgör en del av urvalet. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Caroline Lyngen på Caroline.lyngen@inhouse.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Caroline Lyngen

caroline.lyngen@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!