Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / HR Business Partner till Aon

 

Är du den vi söker?

Vill du ta nästa steg i din HR-karriär som HR BP i en internationell, konsultativ miljö som präglas av hög expertis? Motiveras du av att arbeta konsultativt och nära affären, brett med alla typer av HR-frågor i en föränderlig organisation?
Nu söker vi dig som vill vara med på en spännande resa på ett av Sveriges ledande kunskapsföretag.
 

Arbetsbeskrivning

Som HR Business Partner är du kontaktpunkt för HR-frågor. Du stöttar cheferna i deras uppdrag att leverera sina åtaganden i enlighet med Aons strategi. I rollen ingår även att självständigt driva och utveckla HR-processer och att vara en affärsmässig partner gentemot ledarna i organisationen.
Som HR BP kommer du att bistå chefer med konsultativt och administrativt stöd i HR-processer och du arbetar brett och verksamhetsnära inom hela HR-området. Du rapporterar till HR-chef.

Din roll spänner över hela HR-området med ett initialt fokus på:
 

  • Operativt HR såsom arbetsmiljö, rehabilitering, rekrytering, ledarskap, svåra samtal, lönerevision, policys osv
  • Employer Branding, rekrytering och Onboarding.
  • Driva aktuella HR-projekt
  • Chefsstöd
  • Performance Management
  • Initiera, utveckla och implementera strukturer och processer för HR.
 

Din profil

Vi ser att du har arbetat brett inom HR och vill anta utmaningen att fungera som kontaktpunkt för Aons HR-frågor. Akademisk utbildning inom personal, beteendevetenskap eller motsvararande är önskvärt, och utöver det ser vi gärna att du har några års erfarenhet av kvalificerat, brett HR-arbete. Vi vill också att du är affärsdriven och har en förståelse för krav och förutsättningar i en kommersiell verksamhet. Aons HR-team består av tre personer och är en tajt bemannad organisation som stöttar och hjälper varandra. Därför behöver du vara självgående, ansvarstagande, aktivt driva dina frågor framåt och vara trygg och bekväm i din kommunikation med personer såväl inom som utom organisationen.
Du är lyhörd och bra på att anpassa dig till nya människor och situationer, att ge god service är för dig självklart. Det är också viktigt att du har förmågan att balansera och prioritera dina aktiviteter och på ett professionellt och tydligt sätt kommunicera detta gentemot omgivningen.

 

 

Om företaget

Aon Sweden är en del av Aon plc som är världsledande inom riskhantering, rådgivning inom pensioner och förmåner, samt återförsäkring. Med 66 000 medarbetare över hela världen levererar Aon kundvärde genom innovativa, effektiva lösningar som hanterar företags och organisationers risker och ökar medarbetarnas produktivitet. På Aons centralt belägna Stockholmskontor med adress Valhallavägen 117, är vi idag cirka 200 medarbetare. Besök vår hemsida för mer information www.aon.com/sweden
 

 

Vad händer nu?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Om du tycker det här låter som något för dig så ansök enkelt med ditt cv, du behöver inte skicka med något personligt brev. Arbetspsykologiska tester är en del av urvalet i den här rekryteringsprocessen. Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka din ansökan. För frågor om rollen, kontakta rekryteringskonsult Jessica Johansson, jessica.johansson@inhouse.se
Välkommen med din ansökan!

 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Jessica Johansson

jessica.johansson@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!