Kontakt

HR Business Partner till Electrolux i Stockholm


Är du den vi söker?
Vill du vara med och driva HR-arbetet i Sverige, i en internationell och fartfylld miljö? Motiveras du av att kunna påverka, starta upp och komma med nya idéer? Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till verksamheten som affärspartner på Electrolux i Stockholm under ca ett år.

Arbetsbeskrivning
Som HR Business Partner är du kontaktpunkt för alla förekommande HR-frågor för din del av verksamheten. Du stöttar cheferna i deras uppdrag och arbetar kontinuerligt för att de ska få bästa förutsättning att kunna leverera sina åtaganden. Det är främst ett operativt HR arbete, men du kommer även att driva och implementera strategiska utvecklingsprojekt samt skapa och utveckla HRs processer och rutiner, såväl löpande som årliga.

Du kommer det närmsta året bl a fokusera på att bygga vidare HRs pågående utvecklingsarbete inom områdena arbetsmiljö och hälsa. I tjänsten kommer du även vara med och utveckla ledar- och medarbetarskapet samt kulturen i bolaget, men också kompetensutveckling, chefsutveckling och ett effektivt stöd för mål- och prestationsstyrning.

Din profil
Den vi söker har arbetat brett inom HR och vill anta utmaningen att fungera som kontaktpunkt för alla HR-frågor i Sverige. Utbildning inom personalvetenskap eller liknande är ett formellt krav och utöver det ser vi gärna att du har bred erfarenhet av att arbeta med frågor kring arbetsmiljö samt inom området hälsa – på ett förebyggande, främjande och åtgärdande sätt. På kontoret i Stockholm jobbar 64 olika nationaliteter och koncernspråket är engelska, vilket innebär att det är ett krav att du pratar och skriver både engelska och svenska obehindrat.

För att lyckas i rollen och trivas behöver du vara en tillgänglig person som gillar att ta tag i saker, aktivt kunna driva dina frågor framåt och vara trygg och bekväm i din kommunikation såväl internt som externt. Du är mån om att ge god service och förstår organisationens utmaningar. Det är också viktigt att du har förmågan att balansera och prioritera dina aktiviteter och på ett professionellt och tydligt sätt kommunicera detta gentemot omgivningen. Du har en god förmåga att pendla från administrativa och operativa frågor till att driva strategiska projekt. För att lyckas i rollen tror vi att du har bred erfarenhet inom HR som du nu kan använda för att på ett effektivt sätt bidra till bolagets fortsatta utveckling och förändringsresa.

Övrigt
Detta är ett vikariat på 12-14 månader med start i december. Du rapporterar till Head of HR Cluster Nordic. Din utgångspunkt är kontoret i Stockholm, men du stöttar också ytterligare kontor runt om i Sverige (framför allt Göteborg och Malmö), vilket innebär att det kan ingå resor några dagar i månaden.

Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor, kontakta Helene Leitner Larsson, helene.leitner.larsson@inhouse.se. OBS! Inga ansökningar tas emot på mejl!