Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / HR Business Partner till Hannover Re & HDI Global Specialty

Är du den vi söker?

Är du en erfaren och affärsmässig HR Business Partner som vill bidra till Hannover Re & HDI Global Specialty:s fortsatta utveckling och framgång inom försäkringsbranschen? Vi söker nu dig som vill arbeta som HR-konsult på ett företag som bedriver modernt HR-arbete och lägger stort fokus på att utveckla både chef- och medarbetarskapet.

Arbetsbeskrivning

Som senior HRBP etablerar du HR som en given affärspartner för verksamheten och stöttar främst chefer på strategisk såväl som operativ nivå. Ditt förhållningssätt är konsultativt och du kan utmana tankar och idéer för att säkerställa att rätt verktyg och processer används för att stötta organisationen. Rollen innebär självständigt arbete men också nära samarbete med HR-ansvarig, ledningsgruppen och linjechefer.

I rollen ingår:
• Strategiska HR frågor såsom organisations- och grupputveckling, kompetensförsörjning och stärka företagskulturen
• Performance Management och Talent Management
• Rekrytering
• Driva/delta i HR projekt
• Aktivt bidra till att utveckla HR-funktionen

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR eller motsvarande. Du har ett starkt engagemang för HR-frågor och har minst 10 års erfarenhet av brett och professionellt HR-arbete på både strategisk och operativ nivå. Du ska också vara handlingskraftig samt ha erfarenhet av att delta i, driva och förankra förändringsprocesser. Vi ser gärna att du har arbetat med HR inom olika branscher.
För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att vara utåtriktad, lyhörd och ha lätt för att skapa förtroende. Som person är du strukturerad, driven och prestigelös. Du har en god affärsmässig förståelse och är van att coacha chefer och medarbetare på olika nivåer. God kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande för att lyckas.

Om företaget

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och bemanning. Vi riktar oss mot branscher inom HR, kommunikation, ekonomi och business services. Alla som arbetar på Inhouse har också varit verksamma i dessa branscher och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Bolaget grundades 1996 och har idag cirka 40 anställda i Stockholm och Göteborg samt över 300 konsulter i uthyrningsuppdrag. För mer information om Inhouse, besök gärna inhouse.se.

Övrigt

Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start 26 augusti, uppdraget löper initialt till och med 30 dec med stor möjlighet till förlängning. Låter det intressant? Vänta då inte med din ansökan! Ansökningarna kommer att hanteras löpande men under v 29-30 tar vi semester och processen tar en liten paus. Vid frågor, kontakta Andrea Leal, andrea.leal@inhouse.se.
OBS! Inga ansökningar tas emot via mail.</p

Sök jobbet

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!