HR Business Partner till SGDS-gruppen
Är du den vi söker?
HR-teamet inom SGDS Gruppen förstärks och vi söker nu dig som får HR att hända! Hos oss får du, tillsammans med ett nyetablerat team, vara med på en spännande förändringsresa på SGDS Gruppen (bestående av bolagen Dahl och Optimera), som ingår i den franska industrikoncernen Saint-Gobain.
SGDS Gruppen erbjuder
Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, personliga och kompetenta. Kulturen i teamet är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och sitt stora engagemang. Att arbeta hos oss innebär den stora koncernens variation, stabilitet och möjligheter i kombination med effektiviteten och entreprenörsandan av det lilla bolaget.
Arbetsbeskrivning
Här stöttar du organisationens chefer både strategiskt och operativt och ansvarar för bl a:
• kompetens- och resursfrågor, rehabilitering, personalärenden, arbetsmiljö och förändringsarbete
• att självständigt driva förhandling samt samverka med fackliga representanter
• att vara del av ledningsgrupp där du driver HR-frågor i enlighet med värderingar och affärsidé
• facilitering av workshops
• att vara del i tvärfunktionella HR-projekt
Ditt förhållningssätt är konsultativt och du kan utmana med idéer för att säkerställa att rätt verktyg och processer används för att stötta organisationen. Rollen innebär självständigt arbete men du samarbetar mycket med övriga kollegor i HR-teamet som totalt idag är 9 personer. Rollen rapporterar till SGDS Gruppens HR Team Lead i Bromma.
Din profil
Nu är vi nyfikna på dig som har flerårig erfarenhet av brett och professionellt HR-arbete, gärna med erfarenhet från flera olika branscher och organisationer, då vi ser det som positivt att komma in i SGDS Gruppens organisation med ett brett perspektiv. Du har en positiv inställning i förändringssituationer och tar tag i saker självmant som du känner kan förbättras. Du arbetar strukturerat och framåtblickande för att skapa värde åt SGDS Gruppen. Beteenden som ligger dig nära är att samverkan med andra, skapa trovärdighet och bygga förtroende.
Du har ett affärsmässigt förhållningssätt och din kommunikativa förmåga medför både ett aktivt lyssnande och att kunna förmedla information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt.
Om företaget
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget där Optimera och Dahl nu ingår. Successivt inkluderas de övriga bolagen som då bli divisionerna inom SGDS Gruppen för support bland annat inom: affärsutveckling, ekonomi, IT, HR, logistik och hållbarhet. Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Alla bolagen är alla specialister inom sina branscher och sätter en stor ära i att vara det. I bolagen finns ett stort engagemang, en gedigen bransch- och produktkompetens och mängder av starka kundrelationer. Tillsammans har vi över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. För ett år sedan flyttade vi in i nya, fantastiska lokaler i Bromma. Läs mer på, https://www.sgdsgruppen.se/
Övrigt/Vad händer nu?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du kommer att utgå från SGDS Gruppens nybyggda kontor i Bromma. Om du tycker det här låter som något för dig så ansök enkelt med ditt cv, du behöver inte skicka med något personligt brev. Om du går vidare i processen kommer du inför första intervjun att få genomföra arbetspsykologiska tester. För mer information eller frågor, kontakta Jessica Johansson på jessica.johansson@inhouse.se. Varmt välkommen med din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län