Inhouse / Jobb / HR Business Partner till SGDS Gruppen

 

Är du den vi söker?

Drivs du lite extra för HR-frågor ur ett affärsmässigt perspektiv och motiveras du av att kunna arbeta brett med alla typer av HR-frågor i en framgångsrik, föränderlig organisation? Nu söker vi dig som vill vara med på en spännande förändringsresa på SGDS Gruppen (bestående av bolagen Dahl och Optimera), som ingår i den franska industrikoncernen Saint-Gobain.
Till HR-teamet, söker vi nu en resultatorienterad, kommunikativ och positiv HR Business Partner som vill vara med och bidra till SGDS Gruppens fortsatta utveckling och framgång.  
 

Arbetsbeskrivning

Som HR BP etablerar du HR som en given affärspartner för verksamheten och du stöttar chefer på såväl strategisk som operativ nivå. Ditt förhållningssätt är konsultativt och du kan utmana tankar och idéer för att säkerställa att rätt verktyg och processer används för att stötta organisationen. Rollen innebär självständigt arbete men du samarbetar mycket med övriga kollegor i HR-teamet som totalt idag är 9 personer. Rollen rapporterar till SGDS Gruppens HR Direktör.

I rollen ingår bland annat att:

• erbjuda professionellt stöd till chefer i dina områden, vad gäller t.ex. kompetens- och resursfrågor, rehabilitering, personalärenden, arbetsmiljö och förändringsarbete
•självständigt driva förhandling samt samverka med fackliga representanter inom dina tilldelade områden
•vara en aktiv del av ledningsgrupper inom dina områden, där du driver HR-frågor i enlighet med värderingar och affärsidé
• strategiskt och operativt ansvara för att stötta dina regioner i kompetensförsörjningsfrågor, vilket inkluderar bland annat utbildning och facilitering av workshops och möten.
• självständigt driva och säkerställa framdrift i tilldelade, tvärfunktionella HR-projekt
• driva, genomföra och utveckla löpande operativa HR-processer samt aktivt vara med och bidra till att utveckla HR-funktionen

SGDS Gruppen erbjuder

Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, personliga och kompetenta. Kulturen i teamet är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och sitt stora engagemang. Att arbeta hos oss innebär den stora koncernens variation, stabilitet och möjligheter i kombination med effektiviteten och entreprenörsandan av det lilla bolaget.

Din profil

Vi söker dig som har en akademisk examen samt flerårig erfarenhet av brett och professionellt HR-arbete, gärna med erfarenhet från flera olika branscher och organisationer, då vi ser det som positivt att komma in i SGDS Gruppens organisation med ett brett perspektiv. Du är trygg i din HR-kompetens och är nyfiken att lära dig mer om verksamheten du stöttar såväl som inom HR. Du har en positiv inställning i förändringssituationer och tar tag i saker självmant som du känner kan förbättras. Du arbetar strukturerat och framåtblickande för att skapa värde åt SGDS Gruppen. Beteenden som ligger dig nära till hands är att du lätt skapar samarbeten med personer på olika platser i organisationen samtidigt som du etablerar trovärdighet och förtroende. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt och din kommunikativa förmåga medför både ett aktivt lyssnande och att kunna förmedla information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt. 
 

Om företaget

Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget där Optimera och Dahl nu ingår. Successivt inkluderas de övriga bolagen som då bli divisionerna inom SGDS Gruppen för support bland annat inom: affärsutveckling, ekonomi, IT, HR, logistik och hållbarhet.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Alla bolagen är alla specialister inom sina branscher och sätter en stor ära i att vara det. I bolagen finns ett stort engagemang, en gedigen bransch- och produktkompetens och mängder av starka kundrelationer.
Tillsammans har vi över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare. Sedan 1 mars sitter vi i Bromma i nya fantastiska lokaler, https://www.sgdsgruppen.se/
 

 

Övrigt/Vad händer nu?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du kommer att utgå från SGDS Gruppens nybyggda kontor i Bromma. Resor förekommer i rollen, uppskattningsvis upp till två dagar per vecka. Om du tycker det här låter som något för dig så ansök enkelt med ditt cv, du behöver inte skicka med något personligt brev. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonstiden löper ut, så vänta inte med att skicka din ansökan. Vi kommer att ha ett uppehåll i processen under jul och nyår och kommer gå igenom ansökningarna från den 3 januari.
 
Om du går vidare i processen kommer du inför första intervjun att få genomföra arbetspsykologiska tester. För mer information eller frågor, kontakta Jessica Johansson på jessica.johansson@inhouse.se.  Varmt välkommen med din ansökan.

 

Sök jobbet

Anställningsform

Tillsvidare

Anställningsomfattning

Heltid

Tjänstgöringsort

Stockholms län

Kontaktperson

Jessica Johansson

jessica.johansson@inhouse.se

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!

Ansökan

    Här kan du bifoga dina dokument till ansökan
    I enlighet med de regler kring datalagring som finns krävs ditt samtycke för att kunna slutföra din registrering. Du kan välja mellan att ge ditt fullständiga samtycke och då ha möjlighet att bli matchad mot detta och andra rekryteringsuppdrag, eller ge ett begränsat samtycke och då enbart matchas mot detta och andra jobb som du själv sökt.