Denna tjänst är inte längre aktuell.
HR Business Partner till Victoriahem – konsultuppdrag
Är du den vi söker?
Trivs du i den där breda HR-rollen i en organisation där HR får ta plats? Vi söker en HR Business Partner som vill axla ett föräldravikariat från juni och c.a ett år framåt.
Arbetsbeskrivning
I rollen som HR Business Partner kommer du agera som konsultativt och operativt stöd till chefer i organisationen och främst områdeskontoren belägna i Mälardalen, Örebro, Västerås och Stockholm. Du kommer kontinuerligt att förvalta befintliga HR-processer och metoder men också arbeta för att förbättra och utveckla i linje med företagets vision och mål. Vidare kommer du att:
- Proaktivt initiera, supportera samt följa upp det förebyggande arbetet med arbetsmiljö, friskvård samt rehabilitering.
- Ge arbetsrättsligt stöd samt genomföra fackliga förhandlingar och avslut.
- Koordinering av utbildningar för både chefer och medarbetare
- Kontinuerligt sammanställa, följa upp och aktivt arbeta med relevanta nyckeltal.
- Hantera lönerevision, medarbetareundersökning etc och andra projekt i vårt system CatalystOne
- Driva övergripande projekt utifrån behov och strategi
- Hantera onboarding/off boarding
Din profil
Vi tror att du har några års erfarenhet av brett HR-arbete och/eller som HR Business Partner. Vi ser gärna att du har erfarenhet av både tjänstemanna-och kollektivsidan. Har du något specifikt intresse eller kunskap inom någon del av HR-året? Härligt, det vill vi försöka tillgodose! Vi hoppas att du känner dig trygg i HR-system som verktyg, vi använder oss av Catalyst One men det är inget krav på erfarenhet av just det. Som person är vi säkra på att du bedriver ett starkt självledarskap samtidigt som du alltid kan luta dig mot oss andra i HR-teamet precis som vi vill lära oss av dig! Vi är ansvariga för våra egna områden men trivs som bäst när vi skapar möjligheter och löser problem tillsammans!
Om Victoriahem
För oss handlar det inte bara om hus, utan minst lika mycket om människor, samhälle och miljö. Därför har vi valt att förvärva, förvalta och förädla framför allt fastigheter som byggdes på 1960- och 70-talen, i det som brukar kallas miljonprogramsområden. Vi ser en stor potential i dessa områden. Med våra satsningar kan vi ta tillvara på de värden som redan finns samtidigt som vi moderniserar och utvecklar. På så sätt kan vi erbjuda moderna och attraktiva hem idag och framtiden.
Vi vill att våra hyresgäster trivs hos oss – i sina hem, i huset, med grannarna, gården och staden. Därför arbetar vi med att skapa riktigt bra platser att leva på genom att satsa på både hus och människor.
Det är ett arbete som kräver en långsiktig och socialt ansvarstagande förvaltning. Det arbetet vilar på tre ben; kundfokus, upprustning och socialt arbete.
Om Inhouse
Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsulttillsättningar. Vi riktar oss mot branscher inom marknad & kommunikation, ekonomi, business services och HR. Alla som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder har. Bolaget grundades 1996 och har idag cirka 40 anställda i Stockholm och Göteborg samt över 300 konsulter i uthyrningsuppdrag. För mer information om Inhouse, besök gärna inhouse.se.
Vad händer nu?
Detta är ett konsultuppdrag på heltid via Inhouse som sträcker sig från juni 2022 och c.a 1 år framåt. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Malin Söderberg på malin.soderberg@inhouse.se. I denna process ingår urvalsfrågor samt arbetspsykologiska tester. Du behöver endast ansöka med ditt CV för den här tjänsten. Varmt välkommen in med din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Visstidsanställning
Tjänstgöringsort
Stockholms län