HR-chef till LloydsApotek

Om kunden / About the Client
LloydsApotek är en del av Celesio Group, ett ledande internationellt grossist- och detaljist företag som levererar läkemedel och tjänster till apotek och sjukvård. Koncernen omsätter 215 miljarder SEK och sysselsätter 38 000 anställda i 14 länder. Antalet apotek uppgår till ca 2 200.

Den svenska verksamheten utgörs idag av ett 80-tal apotek. LloydsApotek vill på ett passionerat och effektivt sätt erbjuda meningsfulla och innovativa apotekstjänster som inspirerar människor till ett mer positivt liv. Hos LloydsApotek möter kunden hjälpsam och kompetent personal som kan recept och är experter inom hud och värk. Läs mer på: www.lloydsapotek.se

Arbetsbeskrivning / Work Description
Nu söker vi en driven HR-chef som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss!

Som HR-chef kommer du att arbeta både operativt och strategiskt ur ett brett HR perspektiv. Du ska utveckla, driva och kvalitetssäkra att våra HR processer och strategier stödjer företagets övergripande strategier och mål. I din roll ska du arbeta för att säkerställa ett tydligt och inspirerande ledarskap som skapar förutsättningar för att samtliga medarbetare tillsammans når företagets mål. Du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD.

Du ska vara ett gott föredöme i att leva våra värderingar samt leda arbetet och utvecklingen av HR avdelningen.

I rollen ingår bland annat:
• Strategiska HR frågor såsom organisations- och grupputveckling, kompetensförsörjning, företagskultur och värderingar i samarbete med ledning och övriga HR-kollegor
• Som del i ledningsgruppen bidra till företagets övergripande strategier
• Budget och resultatansvar för HR avdelningen
• Performance Management och Talent Management
• Arbetsrätt och förhandling
• Ledarutveckling
• Compensation & Benefits
• Driva/delta i HR projekt lokalt och nationellt
• Utveckla och motivera ditt team bestående av lön, HR-partners och reception
• Allmänt förekommande HR-arbete inklusive HR adminsitration

Din profil / Your profile
Vi vill att du som söker:

– Har en akademisk examen inom HR eller motsvarande.
– Du har minst sju års erfarenhet av brett, självständigt och professionellt HR-arbete på både strategisk och operativ nivå.
– Har erfarenhet av rollen som HR chef med personalansvar
– Är van att arbeta i en internationell miljö och har mycket goda kunskaper i engelska både i tal och skrift

Meriterande är om du har erfarenhet av linjearbete gärna i drift och detaljhandel.

För att bli framgångsrik i denna roll är det viktigt att du är utåtriktad och lyhörd samt har lätt för att skapa förtroende. Som person är du handlingskraftig och driven och visar en god affärsmässig förståelse och har starkt kundfokus. Du är prestigelös och van vid ett självständigt arbetssätt och trivs med att vara stöd och bollplank till chefer och medarbetare. God kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande för att lyckas och trivas i rollen.

Övrigt / Other
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående. Placeringsorten är på vårt Servicekontor på Södermalm i Stockholm.
Låter detta som något för dig? Ansök via länken nedan. Cv ska bifogas på engelska och intervjuer kommer att ske löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Inhouse AB. Vid frågor kontakta Mona Beckman, mona.beckman@inhouse.se, eller Kajsa Tamsen, kajsa.tamsen@inhouse.se

Om Inhouse / About Inhouse
INHOUSE verkar inom People Management som innefattar bemanning/rekrytering, verksamhetsutveckling och kompetensutveckling inom fem affärsområden; Ekonomi, Kommunikation, HR och Administration.

Jobbcoaching / Prenumerationstjänst
Inhouse erbjuder karriär- eller jobbcoaching för dig som är arbetssökande.
För mer information besök: www.inhouse.se/coaching

Glöm inte att registrera dig på vår hemsida. Genom att skapa en profil och aktivera Prenumerationstjänsten Match Mail får du information om nya tjänster och uppdrag via mail i samma stund som de publiceras på vår hemsida.

Prenumerationen styrs enbart av yrkeskategorier, vilket innebär att du kommer att få mail om uppdrag som gäller både hel/deltid samt uthyrning/fast rekrytering. Registrera dig på: www.inhouse.se/registrera/

Tekniskt problem med din ansökan?
För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) ”/ ” ” ”.
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontakta Inhouse på 08-52 22 33 10 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!