HR-specialist till Arbio

Är du den vi söker?
Är du i början av din karriär, kanske jobbat ca 3-5 år efter examen, och önskar jobba brett inom hela HR-området? Trivs du i en stöttande och serviceinriktad roll och vill samtidigt bidra till samhällsnytta? Som HR-specialist på Arbio får du möjlighet att arbeta och utvecklas i ett bolag vars medlemsorganisationer präglas av kunskap, professionalism och expertis.

För dig med rätt inställning och energi finns stora möjligheter att utvecklas och ta ansvar! Tjänsten ger dig en mångfacetterad arbetsdag med brett innehåll, där du får vara med att optimera och driva Arbios HR-arbete framåt. Låter det intressant? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Arbetsbeskrivning
Som en del av verksamhetsstöd, ett team på åtta personer, är du med och driver Arbios HR-agenda samt stöttar verksamheten, som består av fyra medlemsorganisationer inom ”den gröna näringen”. Dina arbetsuppgifter kommer främst att bestå av HR-administration inom det löpande operativa HR-arbetet. Tillsammans med chefen för verksamhetsstöd har du även möjlighet att vara med och utveckla och förbättra processer tillämpliga för hela organisationen. Organisationerna du stöttar är inom näringspolitiken och arbetsgiveriet och verkar för att skapa förutsättningar för jobb och växande företag. I området ingår bland annat villkor för företagande och entreprenörskap, innovationskraft och en väl fungerande konkurrens. I rollen kommer du att få en unik möjlighet att ingå i Svenskt Näringslivs HR-nätverk. Detta ger dig ett ovärderligt kontaktnät och möjlighet till erfarenhets- och kunskapsutbyte med de som arbetar med HR-frågor i sfärens ca 50 olika medlemsorganisationer.

I rollen på Arbio ingår bland annat:
• lönehantering och kontaktperson gentemot outsourcad lönepartner
• uppdateringar och utveckling av personalhandbok
• ta fram och/eller utveckla policys
• rutiner för on- och offboarding
• assistera vid rekrytering
• arbetsmiljöfrågor
• stöd till chefer i personalärenden
• hantering av arvoden till styrelser
• kontakt gentemot företagshälsovård
• säkerställa övrig HR-administration

Din profil
Som person trivs du med att ta eget ansvar och du agerar serviceinriktat och prestigelöst. Integritet och respekt för andra människor är nyckelkompetenser i din roll. Du värdesätter kvalitet och kan jobba såväl självständigt som i team. För att lyckas i rollen tror vi att du har ett strukturerat arbetssätt, är kommunikativ och har god förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Då du i rollen ansvarar för lönehanteringen tillsammans med outsourcad partner ser vi också som viktigt, att du har god förståelse kring regelverket för lön.
Du har en akademisk examen inom HR och 3-5 års erfarenhet av administrativt och coachande HR-arbete. God kunskap i både svenska och engelska är en nödvändighet.

Om företaget
Arbio AB är servicebolaget för Föreningen Sveriges Skogsindustrier (Skogsindustrierna), Grafiska Företagen, Trä- och Möbelföretagen (TMF) och Gröna arbetsgivare. Verksamhetsstöd på Arbio består av åtta personer inom områden som ekonomi, HR, IT och medlemsservice.

Om Inhouse
I denna rekrytering samarbetar vi med Inhouse HR och eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Jessica Johansson, jessica.johansson@inhouse.se. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning. Intervjuer kommer att ske löpande. Välkommen med din ansökan!