Denna tjänst är inte längre aktuell.
HR-koordinator till Simon-Kucher & Partners
Är du den vi söker?
Har du en examen inom HR, arbetat några år och vill fortsätta utvecklas inom och rekrytering och HR-administration? Vi rekryterar en HR-koordinator till vår kund inom globalt strategikonsultföretag. Här ges du möjlighet att arbeta med rekryteringsflödet och employer branding, samtidigt som som du stöttar verksamheten inom HR-frågor.
Arbetsbeskrivning
I rollen som HR-koordinator kommer du att stötta chefer löpande med pågående, och kommande tillsättningar. Du administrerar och koordinerar ansökningar, urval och intervjuer för att säkerställa rekryteringsprocessen och en trygg kandidatresa. Du underhåller och administrerar kandidatflödet och bidrar till att stärka företagets employer brand genom olika initiativ och strategier. Attrahera nya talanger genom att etablera samarbeten med relevanta universitet och studentorganisationer, planera och genomföra event i samverkan med dessa.
Några av dina arbetsuppgifter kommer att vara:
- Välja rätt media att annonsera i för den specifika målgruppen
- Lägga ut annons
- Hantera ansökningar
- Administrera kandidaterna i rekryteringsverktyget
- Skicka screeningtester
- Boka och telefonintervjua de mest kvalificerade kandidaterna
- Boka upp intervjuer med cheferna
- I vissa fall genomföra kompetensbaserade intervjuer
- Bakgrundskontroller
- Avtalshantering, SAP
- Onboarding och offboarding
Din profil
Vi tror att du som kommer att trivas bäst i den här rollen har en eftergymnasial utbildning inom HR. Vi tror att du tidigare har arbetat med rekrytering, och är van att administrera och koordinera kandidatflöden. Det är meriterande om du har arbetat med employer branding och/eller har erfarenhet från HR-administration. Som person tror vi att du är nyfiken, kommunikativ och lösningsorienterad. Du är driven, strukturerad och uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift.
Om företaget
Simon-Kucher & Partners AB är ett globalt strategikonsultföretag med över 1100 anställda i över 30 länder. Företaget grundades 1985 och är specialiserade TopLine Power® och fokuserar på tillväxtstrategi, marknadsföring, prissättning och försäljning. Simon-Kucher & Partners anses som världsledande i branschen inom prissättning. Konkurrenter till bolaget är bland annat Ernst & Young, Qvartz och McKinsey & Company. Idag är bolaget i en expansionsfas inom Norden och beräknas att fördubblas inom de närmaste åren. Mer info hittar du på www.simon-kucher.com
Om Inhouse
På Inhouse utgår vi alltid från människorna när vi tillsammans med våra uppdragsgivare utvecklar organisationer. Vi kallar detta för People Management. I samma anda vill vi vara engagerade och nära dig som HR-konsult i vårt nätverk. Vi värnar om din utveckling och hoppas kunna bidra med spännande uppdrag i många olika typer av organisationer. Som konsult på Inhouse kommer du att känna av att vi lever våra värdeord - samverkan, personliga & utmanande!
Övrigt/Vad händer nu?
Detta är ett konsultuppdrag, anställningen ligger hos Inhouse och du arbetar på plats hos Simon-Kuchers fina kontor på Kungsgatan 42.
Uppdragsperioden sträcker sig från aug/sep 2022 och ca 6 månader framåt, med möjlighet till förlängning eller övertag till anställning hos kund. Vi kommer att gå igenom ansökningarna efter semestrarna 15 augusti. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV här på hemsidan, inhouse.se. Du ska inte skicka med något personligt brev, vi vet att ditt CV räcker gott och väl.
Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. För mer information eller frågor, kontakta Maria Fjellström, maria.fjellstrom@inhouse.se
Sök jobbet
Anställningsform
Visstidsanställning
Tjänstgöringsort
Stockholms län