Denna tjänst är inte längre aktuell.
HR Manager till Summa Equity
Är du den vi söker?
Triggas du av möjligheten att tillsammans med dina kollegor utveckla en affärsdriven HR-funktion? Då är det just dig vi söker! I rollen som HR Manager kommer du utveckla HR-arbetet, bidra med positiv energi och omvandlar idéer till verklighet för att skapa ännu bättre förutsättningar för Summa Equitys kärnaffär. Du kommer tillhöra Summas People Team som består av en HR Manager, HR assistent och Head of People i Oslo.
HR Summa Equity är ett värdestyrt investmentbolag med fokus på att investera och stötta bolag som bidrar till att lösa våra globala, sociala och miljömässiga utmaningar.
Arbetsbeskrivning
Summa Equity befinner sig i en stark tillväxtfas där de behöver din hjälp att nå interna tillväxtmål kopplat till kompetensförsörjning. Förutom att hitta rätt kompetenser och arbeta operativt med rekrytering på global nivå är du ansvarig för att utveckla Summas rekryteringsprocess och samarbeta med externa rekryteringspartners. Utöver ditt fokus på rekrytering kommer du att:
- Utveckla rutiner, processer och arbetssätt kopplat till HR
- Supportera verksamheten med ett affärsmässigt perspektiv och koppla verksamhetens behov till HR-aktiviteter
- Ansvara för att utveckla comp & ben-processen genom benchmark etc.
- Stötta kontoret i Stockholm och München genom hela HR-året både operativt samt driva strategiska initiativ
Din profil
För att lyckas i rollen tror vi att du har flera års erfarenhet av rekrytering och gärna att du arbetat internationellt. Du är van att effektivisera och förbättra rutiner och processer kopplat till rekrytering. Vi tror också att du har några års erfarenhet av bredare HR-frågor på global nivå. Det är en guldstjärna i kanten om du arbetat med compensation & benefit-frågor. För att förstå Summa Equitys verksamhet på ett djupare plan tror vi att du arbetat inom konsultbranschen, bank/finans och/eller private equity.
För att trivas hos Summa Equity är vi säkra på att du är en lagspelare som verkligen drivs av att samarbeta med andra, lyssnar på andras idéer och förslag för att hitta lösningar tillsammans! Du har en positiv framtoning och har förmåga att självständigt driva igenom initiativ som kommer utveckla hela Summas verksamhet!
Då du har flera internationella kontaktytor är du flytande i det engelska språket.
Om företaget
Summa Equity är ett nordiskt Private Equity-företag som investerar i företag som löser globala utmaningar och skapar positiv miljö -, socialt ansvar och bolagsstyrning (ESG) för samhället. Summas syfte är att skapa win-win för investerare, portföljbolag och samhälle genom att anpassa sin vision och resultat till målen för hållbar utveckling, säkerställa en nettopositiv inverkan mot ESG-utmaningar och potentialen för långsiktig, hållbar outperformance. Investeringarna är inriktade på branscher och företag som har medvind från megatrender inom tre hållbarhetsteman: resurseffektivitet, förändrad demografi, och teknikaktiverad transformation. Över dessa teman stöder summas portföljbolag en värld i omställning och visar att affärer kan vara en del av lösningen. Summa Equity har cirka 4 miljarder euro (cirka 40 miljarder kronor) förvaltade tillgångar.
Vad händer nu?
I den här rekryteringen samarbetar Summa Equity med Inhouse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och du kommer att utgå från Summas nya kontor på Birger Jarlsgatan 27. Om du tycker det här låter som något för dig så ansök enkelt med ditt cv, du behöver inte skicka med något personligt brev. Arbetspsykologiska tester är en del av urvalet i den här rekryteringsprocessen. Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande så skicka in din ansökan redan idag. För frågor om rollen, kontakta rekryteringskonsult Malin Söderberg, malin.soderberg@inhouse.se Vi ser fram emot din ansökan!
Sök jobbet
Anställningsform
Tillsvidare
Anställningsomfattning
Heltid
Tjänstgöringsort
Stockholms län