Denna tjänst är inte längre aktuell.

Inhouse / Jobb / HR- och löneadministratör till Sharp

Arbetsbeskrivning

Som en del av Sharps HR-team kommer du arbeta med en extern lönebyrå och ansvara för sammanställa alla löneunderlag, tidrapporter och anställningsavtal. Du har ett gott öga för detaljer och genomför kontroller på lönerna så att de är korrekta. Du är bekväm med löneberäkning och kollektivavtal och har kunskap inom arbetsrätt på en god nivå. Dina arbetsuppgifter ser ut som följande:

• Helhetsansvar för löneadministration mot respektive lönebyrå i Sv, No, Fi, Dk. Kontrollera och godkänna löner
• Ansvarig för HR master data internt, administration i interna system vid nyanställning/ändring/avslut
• Kontakt med Finansavdelningen gällande löner och redovisning
• Introduktionsadministration
• Ha kontroll över när provanställningar och visstidsanställningar går ut
• Administration kring pensioner
• Ständiga förbättringar av HR-rutiner
• Allmän HR – administration som kan förekomma inom teamet
• Kontaktperson för anställda gällande löpande HR-frågor
• På sikt kunna driva egna HR-relaterade projekt inom den Nordiska organisationen

Din profil

Vi tror att du har någon tidigare erfarenhet av brett HR-arbete och framförallt goda kunskaper inom lön. Vidare har du goda kunskaper inom löneberäkning, kollektivavtal och arbetsrätt. Som person är du serviceinriktad och duktig på att arbeta fokuserat. Du är en administrativ talang som hanterar excel utmärkt. Vi söker dig som:

• tidigare arbetat med HR-administration
• har god kunskap inom löneberäkning
• har god inblick i kollektivavtal
• har god vana att arbeta med Officepaketet, främst Excel
• talar och skriver flytande svenska och har goda kunskaper i engelska.

Om företaget

I Sverige erbjuder vi marknadsledande produkter och tjänster anpassade för företag inom olika branscher. Vi levererar dokumenthanteringslösningar med multifunktionsskrivare, mjukvaror, tjänster och interaktiva whiteboards till kontorskunder. Vi hjälper företag och organisationer med IT-tjänster som privat- och publikt moln, hosting, backup och distansdrift. Till butik-, hotell- och restaurangbranschen erbjuder vi både paketerade lösningar inom digital skyltning och betalningssystem för många olika behov.

Vår grundare Hayakawas ledord; kreativitet och uppriktighet; lever starkt kvar inom organisationen. Vår vision är att inspirera och hjälpa våra kunder att få ut den fulla potentialen från sin information, genom att använda vår integrerade teknologi.

Om Inhouse

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och bemanning. Vi riktar oss mot branscher inom kommunikation, ekonomi, business services och HR. Alla som arbetar på Inhouse har också varit verksamma i dessa branscher och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.
Bolaget grundades 1996 och har idag cirka 30 anställda i Stockholm och Göteborg samt över 300 konsulter i uthyrningsuppdrag. För mer information om Inhouse, besök gärna inhouse.se.

Varför arbeta som konsult på Inhouse HR?

Vår största tillgång är våra medarbetare! Vi vet att för att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Det ser vi till att du gör! Du får en engagerad konsultchef som kan HR och tillsammans med vårt nätverk och erfarenhet kan erbjuda dig en spännande och långsiktig utveckling i rollen som konsult.

Övrigt

Tjänsten är ett ca 6 månader långt konsultuppdrag med chans till förlängning. Rollen är på heltid med start omgående. Låter det intressant? Ansökningarna kommer att hanteras löpande så vänta inte med din ansökan! Vid frågor, kontakta Malin Söderberg på malin.soderberg@inhouse.se</p

Sök jobbet

Rekommendera tjänst

Rekommendera den här tjänsten till en vän!